برکاتی گفت: بسته‌های ادغام یافته سلامت جوانان طراحی و اقدامات لازم در این زمینه انجام شده است.

مغفول ماندن بحث مدیریت مرگ و میر دربین جوانان/ طراحی بسته های ادغام یافته سلامت جوانان در نظام شبکهحامد برکاتی رئیس اداره سلامت جمعیت خانواده و دانش‌آموز وزارت بهداشت در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: وزارت بهداشت در بحث جوانان اقدامات و برنامه‌‌ریزی گسترده‌ای انجام داده است که یکی از آنها اجرایی کردن سیاست‌های جمعیتی کشور است.

وی ادامه داد: در بحث اجرا کردن سیاست‌های جمعیتی در دو گروه سنی جوانان و سالمندان کارهای خوبی انجام شده است و سیاست‌های جمعیتی به موضوع ازدواج جوانان و فرزندآوری آنها متمرکز شده است.

برکاتی تاکید کرد: یکی از اقدامات مهم در وزارت بهداشت با در نظر گرفتن فرمایشات مقام معظم رهبری درباره سیاست‌های جمعیتی تشویق و دادن انگیزه به نخبگان برای ازدواج و فرزند‌آوری است و به همین منظور کارگاه‌ها و همایش‌های مختلفی در دانشگاه‌های سراسر کشور برگزار می‌شود.

تدوین برنامه‌ها برای رفع موانع ازدواج جوانان

رئیس اداره سلامت جمعیت خانواده و دانش‌آموز وزارت بهداشت اضافه کرد: محتوای کارگاه‌های آموزشی، پیاده کردن سیاست‌های جمعیتی است تا جوانان از راهکار رفع موانع ازدواج و حتی فرزندآوری آگاهی پیدا کنند.

برکاتی افزود: یکی از موضوعاتی که کمتر به آن توجه شده است بحث مدیریت مرگ و میر دربین جوانان و شناسایی علت‌های مداخله‌گر است.

عوامل  اصلی مرگ و میر جوانان

وی ادامه داد: تصادف و سوانح ترافیکی، خشونت و مرگ‌های ناشی از اعتیاد و آسیب به خود از عوامل اصلی مرگ و میر جوانان هاست که وزارت بهداشت آنها را بررسی می‌کند و برای رفع این گونه مشکلات با همکاری و تعامل دستگاه‌های ذی‌ربط دیگر برنامه‌ریزی خوبی انجام شده است.

رئیس اداره سلامت جمعیت خانواده و دانش‌آموز وزارت بهداشت اظهار کرد: بر اساس نتایج عوامل مرگ و میر جوانان جایگاه اولویتی این گروه سنی مشخص می‌شود.

وی ادامه داد: سلامت جوانان از دیگر موضوعات مهم در وزارت بهداشت محسوب می‌شود و در این راستا بسته‌های ادغام یافته سلامت جوانان در نظام شبکه طراحی و اقدامات لازم در این زمینه انجام شده است.

برکاتی گفت: مسائل فردی جوانان در بسته‌های سلامت آورده شده است و یکی از مشکلات ما این است که جوانان  برای مشاوره کمتر به مراکز مراجعه می‌کنند.

رئیس اداره سلامت جمعیت خانواده و دانش‌آموز وزارت بهداشت یادآوری کرد: وزارت بهداشت با نیروهای مسلح، دانشگاه‌های غیر علوم پزشکی به عنوان مراکز تجمع جوانان در آینده تفاهم‌نامه‌هایی به امضا می‌رساند که خدمات اجتماعی به جوانان را در کشور آموزش بدهیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار