فرماندار رودبار جنوب گفت: طرح احیای تالاب جازموریان در سطح ملی به تصویب رسید.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ،عطا ناوکی فرماندار شهرستان قلعه گنج گفت: این شهرستان به لحاظ برخورداری از معین اقتصادی بنیاد مستضعفان کشور به عنوان شهر نمونه اقتصاد مقاومتی ملی کشور شناخته شده است.

عطا ناوکی با اشاره به خشکیدن تالاب جازموریان در اثر خشکسالی و مدیریت ناصحیح افزود: امروزه کانون ۲۵ درصد از گردو غبارهای ایران را به خود اختصاص داده که به تازگی با پیگیر‌های انجام شده، احیا تالاب جازموریان به مصوبه ملی رسیده است.

وی به ارتباط بین چندین روستای بخش چاه دادخدابه بخش جلگه هاشم در منطقه سیستان و بلوچستان اشاره کرد وافزود: راه مواصلاتی بین روستای زیارت گیاهان در بخش چاه دادخدا به روستای چاه اسحاق که معضلی برای رفت وآمد این مناطق شده است به زودی آسفالت می‌شود.

عطاپور فرماندار شهرستان رودبار جنوب هم به دارا بودن هزار و ۴۴۱ حلقه چاه کشاورزی در رودبار جنوب اشاره کرد و افزود: چا‌های کشاورزی یکی از دغدغه‌های اصلی ماست که بحث‌های امنیتی را هم بدنبال داشته است.

وی افزود:یکی از ضروریت‌های این سه شهرستان بحث احیای تالاب جازموریان، بحث دام معیشت مردم است که می‌تواند منطقه را به یک منطقه امن بصورت پایدار تبدیل کند.

مجتبی شجاعی فرماندار شهرستان دلگان نیز گفت: شهرستان دلگان به لحاظ موقعیت اقلیمی خاص یکی از شهرستان‌های سرسبز شهرستان استان سیستان و بلوچستان است که به لحاظ وسعت یکی از بزرگترین شهرستان‌های این استان محسوب میشود.

فرماندارشهرستان دلگان هدف از برگزاری این جلسه مشترک را ارائه راهکار‌های لازم جهت پایداری منطقه ومعیشت مردم این مناطق عنوان کرد که می‌تواند از لحاظ امنیتی و اشتغال در منطقه به این مناطق کمک کرد.

کمک به احیا تالاب جازموریان، اتصال محور زیارت گیاهان به چاه اسحاق، برگزاری بازی‌های دوستانه سه جانبه در رشته‌های (فوتبال، فوتسال، دومیدانی) به میزبانی یکی از شهرستان‌ها در آینده، جشن برگزاری غذا‌های سنتی و بومی به میزبانی شهرستان دلگان، دعوت و برگزاری همایش سران طوایف در آینده نزدیک از دیگرمصوبات این نشست بود.
انتهای پیام/ی

کمک به احیا تالاب جازموریان

 

برچسب ها: محیط زیست ، حیات وحش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.