راه اندازی مرکز پژوهشی برای نخستین بار در دانشگاه محقق اردبیلی

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی گفت: مرکز پژوهشی برای نخستین بار در دانشگاه محقق اردبیلی راه اندازی می شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل،عزیز حبیبی، رئیس دانشگاه محقق اردبیلی امروز در جلسه بررسی توسعه فعالیت‌های پژوهشی دانشگاه محقق اردبیلی اظهار داشت: موافقت اصولی با ایجاد مرکز پژوهشی زیست ‌فناوری گیاهان دارویی در این دانشگاه صادر شده و برای نخستین بار با ایجاد یک مرکز پژوهشی در دانشگاه محقق اردبیلی موافقت می‌شود.

وی افزود: شورای گسترش و برنامه‌ریزی آموزش عالی در شهریورماه امسال با ایجاد مرکز پژوهشی زیست ‌فناوری گیاهان دارویی شامل دو گروه پژوهشی اهلی‌سازی و فرآوری گیاهان دارویی و زیست‌ فناوری گیاهان دارویی در دانشگاه محقق اردبیلی موافقت کرد.

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی با اشاره به ظرفیت‌های بالقوه استان در حوزه گیاهان دارویی تصریح کرد: فراهم کردن زیرساخت‌های کاشت، برداشت و فرآوری این گیاهان با توجه به بازار منطقه‌­ای، ملی و بین‌المللی امری مهم و مؤثر در تحقق اقتصاد مقاومتی است.

حبیبی با اشاره به وجود رشته‌های تحصیلی و تجهیزات متعدد مرتبط با بحث گیاهان دارویی در دانشگاه محقق اردبیلی بیان کرد: نقش پژوهش‌های دانشگاهی در خصوص اصلاح و بهبود گیاهان دارویی و کاربرد فرآورده‌های آنها در زمینه‌های مختلف پزشکی، صنعت و کشاورزی ارگانیک باید مورد توجه قرار بگیرد.

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی با اشاره به سیاست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری مبنی بر موافقت با ایجاد مراکز پژوهشی نوع سوم تقاضا محور گفت: تلاش برای دریافت طرح‌های کلان کاربردی برای موفقیت این مرکز پژوهشی ضروری است.

وی راه‌اندازی این مرکز را گامی مهم در راستای تحقق اهداف دانشگاه جامعه محور برشمرد و اظهار کرد: امیدواریم با تلاش محققان و پژوهشگران، این مرکز در آینده نزدیک دستاوردهای علمی و عملی ملموسی را به جامعه ارایه کند.

حبیبی با بیان اینکه برای نخستین بار است که با ایجاد یک مرکز پژوهشی در دانشگاه محقق اردبیلی موافقت می‌شود، افزود: این موافقت‌نامه با امضای معاون پژوهش و فناوری و رئیس کمیسیون پژوهش و فناوری شورای گسترش و برنامه‌ریزی آموزش عالی به دانشگاه محقق اردبیلی اعلام شده است.

انتهای پیام/ع

راه اندازی مرکز پژوهشی در دانشگاه محقق اردبیلی

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.