ویدئویی از تشریح کامل "سوئیفت"، سامانه ارتباطات مالی بین بانکی جهانی، و کارکرد آن در سیستم بانکی کشور را مشاهده خواهید کرد.

سوییفت چه کارکردی در سیستم بانکی کشور دارد؟+موشن‌گرافیبه گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ شاید خیلی از افراد با شنیدن واژه "سوئیفت" یاد پسابرجام بیفتند و یا فکر کنند که سوئیفت بانکی است که پس از برجام حاضر به همکاری با ایران شده است. اما چیزی که واقعیت دارد این است که سوئیفت همانند تلگرام و یا جی میل یک پیام رسان است با این تفاوت که در حوزه مالی دستورالعمل‌های معینی را بین نهادهای مالی در جهان جابه‌جا می‌کند و به بانک‌ها و  نهادهای مالی این اجازه را می‌دهد تا از راه دور به حساب خود دسترسی داشته باشند.

سوئیفت(swift) انجمن ارتباط مالی بین بانکی بین‌المللی است که مرکز آن در کشور بلژیک است و به صورت مؤسسه و به شکل تعاونی فعالیت می‌کند.

گفتنی است؛ سوئیفت روز دوشنبه هفته جاری اعلام کرد دسترسی برخی بانک های ایرانی را به سیستم پیام رسانی این سامانه به منظور ثبات و انسجام سیستم مالی جهانی به حالت تعلیق در می آورد. سوئیفت در بیانیه کوتاهی بدون اشاره به بازگشت تحریم‌های آمریکا اعلام کرد این نهاد برای حفظ ثبات و انسجام نظام مالی جهان در حال تعلیق دسترسی برخی بانک‌های ایرانی به سامانه پیام‌رسان خود است.

در ادامه ویدئویی منتشر شده که در آن به تشریح کامل "سوئیفت" و کارکرد آن در سیستم بانکی کشور پرداخته شده است که می‌توانید آن را مشاهده کنید.

انتهای پیام/
برچسب ها: آمریکا ، سوئیفت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.