شهرستان گناوه حدود ۱۰۲ هزار نفر جمعیت دارد که از سال ۹۲ تاکنون ۷۵ درصد از مردم گناوه تا کنون کارت ملی هوشمند خود را دریافت و درخواست کرده اند.

75 درصد از مردم گناوه اقدام به دریافت کارت ملی کرده اندفرماندار گناوه در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، افزود: هویت ما پیش از این با شناسنامه مشخص بود امروزه کارت ملی هوشمتد می‌تواند جایگزین تمام مدارک هویتی ما شود در اغلب کشور‌ها افراد دارای تنها با یک کارت شناسایی هستند.

پاکنژاد افزود: تا پایان سال ۹۷، تمام افراد واجد شرایط در داخل کشور صاحب کارت هوشمند ملی می‌شوند.

وی با بیان این که شهرستان گناوه نسبت به سایر شهرستان‌ها و نقاط کشور در این امر موفق بوده است بیان داشت: آموزش و پرورش و دانشگاه می‌توانند با اطلاع رسانی ما را در جهت رسیدن به اهدافمان کمک کنند.

فرماندار گناوه تصریح کرد: در حدود ۱۰ سال گذشته اغلب دانشجویان متاهل بودند و در دوران قبل از انقلاب سن ازدواج بین ۳۵-۴۰ سال بود در دهه ۶۰ سن ازدواج بین ۱۷-۱۸ سال بود اکنون سن ازدواج مجددا بالا رفته است؛ که باز هم آموزش و پرورش در رفع این مشکل می‌تواند بسیار تاثیر گذار باشد.

رئیس اداره ثبت احوال گناوه در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، گفت:پروژه کارت ملی همانطور که از نامش پیداست یک پروژه ملی است که مصوبه هئیت وزیران است و در این رابطه همه دستگاه‌های مرتبط تا تحقق صد دردی این پروژه مکلف به همکاری هستند.

سهراب تمیمی یادآورشد: با توجه به این که این پروژه در سال ۹۲ شروع شده است و پیان آن سال جاری است و کارت ملی هوشمند در سال ۹۸ به صورت کاربردی قرار می‌گیرد و تمام دستگاه‌ها مکلف می‌شوند خدمات خود را برا ساس کارت ملی هوشمند انجام دهند

وی ادامه داد:در سال ۹۸ پرداخت یارانه‌ها نیز به وسیله کارت ملی هوشمند انجام خواهد گرفت.

 رئیس اداره ثبت احوال گناوه با بیان اینکه شهرستان گناوه حدود ۱۰۲ هزار نفر جمعیت دارد و از این تعداد ۷۵ هزار و ۵۰۹ نفر از آن‌ها واجد دریافت کارت ملی هستند گفت: از سال ۹۲ تا کنون ۵۹ هزار و ۷۲۸ نفر یا کارت ملی دریافت و یا درخواست کرده اند.

تمیمی تاکید کرد: از تمامی ادارات و دستگاه‌های اجرایی جهت تسریع در این امر در خواست می شود از این پس ارائه خدمات خود را ملزم به ارائه کارت ملی هوشمند و یا رسید درخواست آن کنند تا در پایان سال شاهد ازدحام جمعیت جهت دریافت کارت ملی هوشمند نباشیم.

وی با بیان این که سهمینه شهرستان گناوه ۲۰۷۰ کارت ملی در ماه است، اما در شهریور ۲۷۹ درخواست بوده است گفت: این آمار بسیار پایین است به طوری که در ۳ ماه گذشته شهرستان گناوه تنها ۳۷۶۸ درخواست داشته است.

انتهای پیام/م

در سال ۹۸ پرداخت یارانه‌ها نیز به وسیله کارت ملی هوشمند انجام خواهد گرفت

برچسب ها: ثبت احوال ، صدای مردم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.