پلیس لندن ۵ نفر را به دلیل انتشار ویدئویی نژادپرستانه درباره آتش‌سوزی برج گرنفل و تمسخر این حادثه بازداشت کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، پلیس لندن 5 تن را به دلیل انتشار ویدئویی از آتش زدن ماکت ساختمان گرنفل بازداشت کرد.

به گفته پلیس متروپولیتن لندن، 5 مرد 19 تا 55 ساله پس از ساخت ماکت بزرگی از برج گرنفل، به آتش زدن آن اقدام کردند و سپس ویدئویی از سوختن ساکنان برج گرنفل را در شبکه های اجتماعی منتشر کردند.

پلیس لندن ۵ تن را به اتهام تمسخر حادثه آتش سوزی برج گرنفل بازداشت کرد

صدای خنده و شادی این افراد از سوختن ماکت برج گرنفل و همچنین اظهارات آن ها که حاکی از نوعی تشویق به سوزاندن و پریدن از پنجره های برج بود، باعث شد پلیس آنها را به اتهام برهم زدن نظم عمومی بازداشت و زندانی کند.

در پایان این ویدئو فردی می گوید: این سرانجام آنها است وقتی که اجاره شان را پرداخت نمی کنند.

پلیس لندن ۵ تن را به اتهام تمسخر حادثه آتش سوزی برج گرنفل بازداشت کرد

انتشار این ویدئوی نژادپرستانه در شبکه های اجتماعی انتقادات بسیاری را به دنبال داشت. ترزا می، نخست وزیر انگلیس، چنین اقداماتی را کاملا غیرقابل قبول خواند.

خدیجه مامودو، یکی از ساکنان برج گرنفل که به همراه مادر و برادر کوچکش موفق به فرار شده بودند این ویدئو را «زننده» توصیف کرد.

در بامداد 14 ژوئن سال2017، برج گرنفل که تعداد زیادی از ساکنان آن را مسلمانان تشکیل می دادند،کاملا در آتش سوخت. در این حادثه 79 تن از ساکنان ساختمان کشته یا مفقود و 70 تن دیگر به شدت مجروح شدند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار