مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد با اشاره به امکان افزایش درآمد‌های موقوفات یزد به ۱۰ برابرگفت: استان یزد یکی از استان‌های پیشرو در حوزه وقف و موقوفات کشور است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ حجت‌الاسلام والمسلمین حسین زارع‌زاده مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد در دیدار با آیت‌الله ناصری یزدی نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد با بیان اینکه امکان افزایش درآمد‌های موقوفات یزد به ۱۰ برابر وجود دارد گفت: استان یزد یکی از استان‌های پیشرو در حوزه وقف و موقوفات کشور است.

حجت‌الاسلام والمسلمین زارع‌زاده  افزود: خوشبختانه در طول سال شاهد ثبت وقف‌های جدیدی در استان هستیم و این موضوع نشان دهنده توجه ویژه مردم به بحث وقف است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد خاطرنشان کرد: یکی از مباحثی که الان در ارتباط با وقف با آن روبور هستیم و در صورتی که به آن توجه ویژه صورت گیرد بسیاری از مشکلات برطرف می‌شود، بحث سرمایه‌گذاری در حوزه وقف است.

زارع‌زاده افزود: در صورتی که نسبت به سرمایه‌گذاری در حوزه وقف اقدامات لازم به درستی انجام گیرد این امکان وجود دارد که درآمد موقوفات استان یزد را به ۱۰ برابر افزایش دهیم و به این صورت زمینه بهره‌برداری و توسعه هرچه بیشتر در استان را فراهم کنیم.

وی با تاکید بر اینکه موقوفات استان یزد در حوزه‌های مختلف وجود دارد گفت: تنوع حوزه وقف در جامعه نوید بسیار خوبی برای بهره‌برداری از این حوزه در راستای توسعه همه جانبه استان و کشور است که البته این موضوع مستلزم سرمایه‌گذاری درست و مناسب در این حوزه است.

۷۰ درصد موقوفات استان یزد  مربوط به بخش کشاورزی

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد ۷۰ درصد موقوفات استان یزد را مربوط به بخش کشاورزی دانست و افزود: درآمد‌های این بخش به دلیل مشکلات ناشی از خشکسالی‌ها کاهش پیدا کرده که به وسیله تغییر الگوی کشت و آبیاری می‌توان زمینه افزایش درآمد‌ها در این حوزه را فراهم کرد.

انتهای پیام/ی

 

برچسب ها: سازمان اوقاف ، وقف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.