رئیس ستاد بازسازی مناطق زلزله زده استان کرمانشاه گفت: ستاد بازسازی مناطق زلزله زده همچنان در ساخت مسکن دائم برای زلزله زده‌گان پای کار است و تا امروز ۱۷ هزار و ۵۰۰ واحد مسکن دائم و مقاوم تحویل خانواده‌ها شده است.

به گزارش    گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،  رضا خواجوی  رئیس ستاد بازسازی مناطق زلزله زده استان کرمانشاه  گفت:با وجود مشکلات گرانی  مصالح ساختمانی، بارش های پائیزی ستاد بازسازی مناطق زلزله زده همچنان در ساخت مسکن دائم برای زلزله زده‌گان پای کار است و تا امروز 17 هزار و 500 واحد مسکن دائم و مقاوم تحویل خانواده‌ها شده است.

خواجوی افزود:در روستاهای زلزله زده 12 هزار و 500 واحد و درشهرها 8 هزار واحد در اولویت ساخت و ساز قرار داشته‌اند و در مرحله بعد واحدهای فرسوده‌ای که در زلزله آسیب دیده‌اند و امکان تخریب در آنها وجود داشته شامل امتیاز نوسازی شده‌اند و در نوبت تعمیر، مقاوم سازی و نوسازی قرار گرفته‌اند.

مجموع واحدهای احداثی اولویت اول و دوم (فرسوده) 35هزار واحد احداثی، 60 هزار واحد تعمیری، 23هزار و500 واحد آماتور بندی، 23هزار و500 واحد دیوار چینی و 24هزار و200 واحد احداث سقف داشته‌ایم.

رئیس ستاد بازسازی مناطق زلزله زده استان با اشاره به اینکه افزایش قیمت مصالح ساختمانی بر روی سرعت در ساخت و ساز اثر گذشته گفت: دولت آهن آلات را ارزان و با قیمت مصوب سال گذشته در مناطق زلزله زده توزیع می کند، همچنین برای جبران گرانی به هر واحد تخریبی پنج میلیون تومان وام بلاعوض و 10 میلیون تومان تسهیلات علاوه کمکهای قبل به زلزله زدگان اهدا شده است.

خواجوی تاکید کرد: به ازاء هر طبقه تخریب شده تسهیلات جداگانه به مالک اختصاص داده شده و هزینه آواربرداری، تهیه نقشه، پی‌کنی، سیمان و...برای زلزله زده گان رایگان می باشد.

رئیس ستاد بازسازی مناطق زلزله زده ادامه داد: تعهد احداث اولویت اول پایان شهریور ماه بود که آنجا شد.تا پایان سال جاری پرونده بازسازی منازل روستایی نیز بسته می شود.

انتهای پیام/ز

 

پایان سال جاری پرونده بازسازی منازل روستایی بسته می شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.