گزارش شبکه المیادین از اوضاع آرام خیابان فردوسی و بازار بزرگ تهران پس از اعمال تحریم‌های آمریکا + فیلم

شبکه المیادین پس از اعمال تحریم‌های آمریکا علیه ایران در گزارشی به وضعیت بازارهای کشورمان پرداخت.

گزارش شبکه المیادین از اوضاع آرام خیابان فردوسی و بازار بزرگ تهران پس از اعمال تحریم‌های آمریکا + فیلمبه گزارش گروه فیلم و صوت باشگاه خبرنگاران جوان؛ به گزارش شبکه تلویزیونی المیادین، ایران روز اول از اعمال تحریم‌های آمریکا علیه خود را بدون مشاهده تأثیر آن بر بازار‌های مالی و تجاری پشت سر گذاشت و اوضاع عمومی در این کشور معمولی و آرام بود.

خبرنگار این شبکه لبنانی در تهران، در گزارشی گفت: اکنون در قلب تهران در خیابان فردوسی هستیم، خیابانی که مرکز صرافی‌ها در پایتخت ایران است. ما اینجا آمده‌ایم تا نگاهی به نرخ پول رایج ایران در مقابل سایر ارز‌ها پس از اجرایی شدن دور دوم تحریم‌های آمریکا داشته باشیم. آرامش و ثبات بازار‌های مالی آشکار است و نرخ دلار در مقابل ریال ایرانی افزایش نیافت، بلکه بر خلاف انتظار و هر چند به صورت اندک شاهد کاهش آن بودیم. اینجا در خیابان فردوسی اوضاع عادی است و ما شاهد ازدحام جمعیت در مقابل صرافی‌ها برای خرید دلار و نگرانی از افت شدید قیمت ریال نیستیم. یکی از شهروندان تهرانی در این خصوص می‌گوید: معتقدم با روندی که دولت در زمینه بازار ارز در پیش گرفته است اوضاع بهتر و مشکلات اقتصادی حل خواهد شد. از مرکز تهران به سمت جنوب این شهر به راه افتادیم تا از فعالیت بازار‌های مالی و تجاری اطلاعات بیشتری کسب کنیم. 

خبرنگار المیادین در حالی که در بازار بزرگ تهران سخن می‌گفت: افزود: اینجا بازار تهران یا بازار بزرگ است و قلب تپنده اقتصادی ایران به شمار می‌رود. جنب و جوش شهروندان تهرانی در این بازار طبق روال معمول است و حداقل تا کنون هیچ نشانه‌ای از تحریم‌های آمریکا به چشم نمی‌آید. بازار تهران در چندین مرحله تاریخی نقش مهمی در عرصه سیاسی ایفا کرده است، ما به یاد داریم این بازار در سال ۱۸۹۰ میلادی در اعتراض به احتکار تنباکو توسط انگلیس قیام کرد و در سال‌های بعد نیز در حمایت از انقلاب اسلامی علیه نظام شاهنشاهی پیشتاز بود و تاریخ این بازار سرشار از مقابله با دو استعمار انگلیس و آمریکاست. اکنون نیز در دوران جمهوری اسلامی در حال تجربه‌ای جدید و مقابله با تحریم‌های آمریکا است و سؤال این است که آیا در این زمینه پیروز خواهد شد؟

ساجد طباطبائی کارشناس اقتصادی در ایران در این خصوص گفت: ایران پیشتر تحریم‌های ترامپ را علیه خود تجربه کرده و توانسته است آن‌ها را دور بزند. این تحریم‌ها محکوم به شکست است چرا که به صورت یکجانبه وضع شده است و شرکای واشنگتن تمایلی به اجرای آن‌ها ندارند و این تحریم‌ها به شکل اساسی مورد تحقیق و بررسی قرار نگرفته اند.

خبرنگار المیادین در پایان گفت: شکست در روند به صفر رساندن صادرت نفت ایران قطعی به نظر می‌رسد و به اعتقاد ایرانی‌ها، شکست در محقق ساختن اهداف تحریم‌ها نیز قطعی است. از سوی دیگر ایران بر آمادگی خود برای استفاده قدرتمندانه از همه گزینه‌ها به منظور مقابله با تحریم‌ها تأکید و همیشه اعلام می‌کند اگر آمریکا از خطوط قرمز عبور کند با آن مقابله خواهد کرد. 


بیشتر بخوانیدگریه گوینده خبر از جنایت هولناک آل سعود در صنعا + فیلم


انتهای پیام/
 

بازتاب تحریم‌های آمریکا علیه ایران در رسانه‌های خارجی + فیلم

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۹ ۱۶ آبان ۱۳۹۷
آمار ابطال پروانه کسب توسط اتحادیه های صنفی و اتاق اصناف ایران گواه شرایط بد اقتصادی است .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۸ ۱۶ آبان ۱۳۹۷
رکود کسب و کار و گرانی اجناس و ورشکست شدن کسبه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۸ ۱۶ آبان ۱۳۹۷
من از همه مردم ایران به خصوص ثروتمندان عاجزانه تقاضا میکنم که دلار و سکه احتکار نکنند تا مردم فقیر و تهیدست آسیب نبینند........