جلسه پدافند غیرعامل با دستورکنترل و پیشگیری از بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در فرمانداری جوانرود برگزار شد .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، جلسه پدافند غیر عامل با دستور کنترل و پیشگیری از بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان و حل مسائل و مشکلات کشتارگاه دام با حضور رئیس اداره دامپزشکی، معاون فرماندار واعضای کارگروه سلامت شهرستان جوانرود در محل فرمانداری برگزار شد.

احمد امیری رئیس اداره دامپزشکی شهرستان جوانرود گفت : تشخیص بیماری آنفلو آنزای فوق حاد پرندگان برای مردم امکان پذیر نیست، لذا توصیه می‌شود هرگونه بیماری و یا تلفات را به نزدیک‌ترین شبکه دامپزشکی و یا سامانه تلفنی ۱۵۱۲ و سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۰۰۰۱۵۱۲ اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه اطلاع دهند.

وی اعلام آمادگی سایر دستگاه‌ها شهرستان برای مقابله با بیماری انفلوانزای فوق حاد پرندگان را مهم بر شمرد و افزود : پرورش دهندگان طیور صنعتی و روستایی هرگونه تلفات را به دامپزشکی اعلام کنند.

امیری ضمن اشاره به اهمیت کشتارگاه در تامین بهداشت و سلامت عمومی جامعه و امنیت غذایی خواستار رفع مشکلات کشتارگاه دام و توسعه و ارتقای خدمات این کشتارگاه شد.

معاون فرماندار شهرستان جوانرود به دنبال سرد شدن هوا و مهاجرت پرندگان، به لزوم آمادگی دستگاه‌ها جهت مقابله احتمالی با بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان تاکید کرد و گفت : امیدواریم با همکاری سایر دستگاه‌ها بتوانیم این بیماری را کنترل کنیم.

شهسواری گفت: بر اساس بازدید‌های بعمل آمده از کشتارگاه دام توسط اعضای کارگروه بهداشت و شهرداری در راستای اجرایی شدن مصوبات جلسه بر رفع هرچه سریعتر مشکلات کشتارگاه‌ها تاکید می‌کنیم .

 

 

انتهای پیام/د

کنترل و پیشگیری از بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان

 

برچسب ها: اخبارپزشکی ، سلامت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.