دیمیتری مدودف، نخست‌وزیر روسیه در واکنش به اعمال تحریم‌های جدید آمریکا علیه مسکو گفت هیچ مسئله بحرانی اتفاق نخواهد افتاد و روسیه قادر است در مقابل این تحریم‌ها بایستد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، دیمیتری مدودف، نخست‌وزیر روسیه امروز چهارشنبه در جمع خبرنگاران در واکنش به اعمال تحریم‌های جدید واشنگتن علیه مسکو اعلام کرد دولت روسیه می تواند از لحاظ مالی به حمایت از شرکت های بزرگ بپردازد.

او در مورد اعمال تحریم های احتمالی جدید آمریکا علیه روسیه گفت: من بارها در خصوص تحریم ها علیه کشورمان  صحبت کرده ام. واقعا حرف جدید ی ندارم اضافه کنم؛ باید بگویم ما با انواع محدودیت ها سازگار شده ایم.

نخست وزیر روسیه پیشتر گفته بود آمریکا تحریم ها را به منظور سرکوب رقابت جهانی تحمیل می کند، اما در نهایت به اقتصاد خود آسیب خواهد رساند.

وی با اشاره به اینکه چنین محدودیت هایی شرایطی را برای روسیه مهیا می کند تا اقتصاد خود را توسعه دهد و برخی مکانیسم های جدید اقتصادی را ایجاد کند، افزود: بنابراین، هیچ اتفاق بحرانی نخواهد افتاد، من مطمئن هستم، اما این ناخوشایند است و قطعا ما را مجبور خواهد کرد تصمیمات خاصی را در صورت نیاز اتخاذ کنیم، تصمیماتی شامل حمایت از شرکت های خاص و شرکت های بزرگ اگر مشمول تحریم ها شوند. ما مطمئنا قادر خواهیم بود که در مقابل این تحریم ها بایستیم. آنچه مایه تاسف است این است که ما باید انرژی خود را برای مقابله با تحریم ها به کار ببندیم.

مدودف در بخش دیگری از اظهاراتش اعلام کرد حجم تجارت بین روسیه و چین تا پایان سال جاری میلادی به 100 میلیارد دلار خواهد رسید و این رقم در آینده به دو برابر می رسد.

هدر نائورت، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز سه شنبه گفت واشنگتن قصد دارد تحریم‌ها علیه مسکو را به اتهام سوء قصد به سرگئی اسکریپال، جاسوس دوجانبه روس در انگلیس افزایش دهد.

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، روسیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار