مشارکت زنان در حوزه‌های مدیریتی بوکان در وضعیت نامطلوبی قرار دارد و از ۷٨ پست مدیریتی این شهرستان، سهم زنان تنها یک سمت است.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازارومیه؛هم اکنون در سطح شهرستان بوکان ۷٨ پست مدیریتی وجود دارد که در این میان تنها مسئولیت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به عهده یک مدیر زن است و وضعیت مشارکت زنان در حوزه‌های مدیریتی این شهرستان، در وضعیت نامطلوبی قرار دارد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار بوکان در این خصوص به خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازارومیه؛گفت: بستر مناسبی برای حضور زنان در حوزه‌های مدیریتی شهرستان بوکان وجود دارد، اما به دلیل مسائل فرهنگی و اجتماعی خانواده‌ها در گذشته و عدم مشارکت زنان در برخی از حوزه ها، در بیشتر ادارات و مراکز دولتی با کمبود نیروی انسانی زن مواجه هستیم.

ایوب آذین پور با بیان اینکه همواره شایسته سالاری معیار اصلی انتخاب مدیران بوده است اظهار داشت: انتخاب مدیران باید بدون در نظر گرفتن جنسیت و بر اساس تجربه و توانایی آن‌ها صورت بگیرد و حضور ویترینی زنان در پست‌های مدیریتی، باعث حل مشکلات نمی‌شود.

با توجه به افزایش مشارکت زنان در عرصه‌های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی شهرستان بوکان در چند سال اخیر و توانایی بالای آن‌ها در زمینه‌های مختلف، استفاده از بانوان بوکانی در پست‌های مدیریتی این شهرستان، از مطالبات اصلی آن‌ها به شمار می‌رود.
 
انتهای پیام/م
 

حضور کمرنگ زنان در پست های مدیریتی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.