رئیس اداره اوقاف مهاباد از سند دار شدن ۵۶۴ رقبه از رقبات مهاباد خبر داد.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازارومیه؛رئیس و کارکنان اداره اوقاف مهاباد در اولین روز از دهه وقف با دکتر ایرج شجاعی فرماندار شهرستان دیدار و گفتگو کردند. دکتر شجاعی ضمن گرامیداشت دهه وقف و تشکر از زحمات و خدمات همکاران در اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان خاطر نشان کرد: اهمیت وقف بر کسی پوشیده نیست و واقفین با نیات‌های مختلف اماناتی را به شما سپرده اند که نقش اوقاف در رعایت امانت و صیانت از حق الناس بسیار سنگین است مخصوصا برای واقفی که در قید حیات نباشد.

فرماندار مهاباد وقف را صدقه جاریه دانست و یادآور شد برکات موقوفات به صورت مستمر علاوه بر واقف، برای کسانی که زمینه سازی این اقدام خدا پسندانه را انجام می‌دهند جاری می‌باشد.

وی افزود:مسئولیت و وظیفه حراست از وقف امری بسیار سنگین و با اهمیت است که باید ضمن توجه به نیاز‌های روز جامعه، برنامه ریزی‌های لازم و منسجم درهمه حوزه‌ها انجام گیرد.

شجاعی ضمن ابراز خرسندی از نحوه عملکرد اوقاف شهرستان با تاکید برباز سازی بافت فرسوده موقوفات شهری، این امررا یکی از مطالبات مهم شهرستان مهاباد بر شمردند.

درادامه رئیس اداره اوقاف ضمن ارائه گزارشی از عملکرد اداره خود افزود: با توجه به تدابیر اتخاذ شده در بخش فرهنگی شاهد فعالیت‌های خوبی بخصوص در حوزه قرآن و عترت بودیم.

حسین مقتدر همچنین با بیان اینکه از ابتدای سال ۹۷ برای ۴۰ رقبه از موقوفات شهرستان سند اخذ شده، افزود: به همت همکاران اداره اقاف، ثبت اسناد و املاک و بنیاد مسکن شهرستان مهاباد، موقوفات ۴ روستا شامل ۵۶۴ رقبه با اتمام مراحل اداری و قانونی آماده اخذ سند می‌باشند.

در این دیدار شجاعی با اهدای لوح سپاس از زحمات همکاران اداره اوقاف شهرستان مهاباد تقدیر کرد.

انتهای پیام/م

دیدار رئیس و کارکنان اداره اوقاف مهاباد با قرماندار

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.