به گزارش حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در هفته آینده نیروهای انتظامی از ۲۸ کشور عضو اتحادیه اروپا و همچنین کشورهای کلمبیا، لیختناشتاین، نروژ، سوئیس و اوکراین به همراه سازمانهای دولتی و ۲۴ انجمن ملی بانکی به همدیگر متصل میشوند تا به کاربران در مورد کلاهبرداریهای اینترنتی هشدار دهند.
این کمپین بر هفت نوع از رایجترین کلاهبرداریهای مالی آنلاین تمرکز خواهد کرد: کلاهبرداری مدیرعامل، تقلب در صورتحساب، فیشینگ و انواع آن، وبسایتهای جعلی بانک، کلاهبرداریهای عاشقانه، سرقت اطلاعات شخصی از طریق رسانههای اجتماعی، سرمایهگذاری و کلاهبرداری آنلاین.
اکثر کلاهبردارها از تکنیکهای مهندسی اجتماعی برای فریب قربانی برای انتقال اطلاعات شخصی و مالی خود، پرداخت و یا انتقال وجوه بهحساب یک شخص ثالث استفاده میکنند.
یک سایت اختصاصی، نشانههایی از چنین کلاهبرداریهایی را توضیح و آنچه کاربران برای حفظ ایمنی خود باید انجام دهند را اعلام میکنند.
بسیاری از افرادی که بهعنوان معامله تأیید اعتبار پرداخت (APP) فعالیت میکنند، در معرض چنین تخلفاتی قرار میگیرند: جایی که کلاهبرداران قربانی خود را به پرداخت به یک حساب کاربری کنترلشده توسط آنها ترغیب میکنند.
بر اساس گزارش سال گذشته رگولاتور سیستم پرداخت (PSR) انگلیس ۴۳،۸۷۵ مورد از کلاهبرداریهای APP وجود داشته است و ۸۸ درصد از قربانیان کاربرانی بودند که بهطور متوسط ۲۷۸۴ پوند را از دست دادند.
بااینحال، اینیک تضاد است، چراکه بسیاری از مؤسسات مالی پول مشتریان خود را برای این نوع تقلب بازپرداخت نمیکنند - حتی اگر اقدامات کمی برای شناسایی و جلوگیری از این نوع تقلب لازم باشد.
قانونگذاران انگلستان در حال کار بر روی یک قانون هستند که مسائل را روشنتر کرده و ابتکار عمل مانند نظارت دقیق بر روی هویت آنکسانی که حسابهای بانکی را باز میکنند؛ تأییدیه واقعی برای پرداختکننده (بهطوریکه مشتریان مجبور به تأیید شخصی که میخواهد برای وی وجهی را پرداخت کند) و بهبود اشتراکگذاری داده را به بانک میدهد؛ بنابراین بانکها میتوانند به کلاهبرداریها سریعتر پاسخ دهند.
گروه بانکی انگلیس در ماه جاری به دنبال یک مجوز جدید برای ورود به هر پرداختی که در کشور انجام میشود را دارد تا بتواند بدین طریق کمکی برای قربانیان تقلب APP باشد.
انتهای پیام/