جمهوری اسلامی ایران باج نمی‌دهد

امام‌جمعه همدان گفت: جمهوری اسلامی ایران قدرتمند‌ترین کشور است چرا که هیچ باجی به هیچ کشوری ندادیم.

جمهوری اسلامی ایران باج نمی‌دهدبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،آیت‌الله‌ غیاث‌الدین طه‌محمدی ،امام‌جمعه همدان در خطبه‌های سیاسی وعبادی  نماز جمعه این هفته همدان با بیان اینکه برخی از حکومت‌ها و کشورهای منطقه حاضرند برای بقای خود به هر اقدامی دست بزنند، افزود: فضیلت  اهل‌بیت عصمت و طهارت را نمی‌توان به رشته تحریر درآورد حتی اگر همه دریاها به جوهر تبدیل شوند.

وی با اشاره به اینکه در دوران 23 سال پیامبری حضرت محمد(ع) حدود 80 جنگ علیه اسلام به راه انداختند، ادامه داد: با قدرتمندی ارتش اسلام و فتح مکه، همه کفار گمان کردند که سرسوزنی به آنها رحم نخواهد شد اما رحمت اسلامی بر این افراد ساری و جاری شد.

امام‌جمعه همدان با بیان اینکه هیچ هنگامی حس انتقام‌جویی در وجود مبارک پیامبر اسلام وجود نداشت، اظهار داشت: پیامبر اسلام تنها و یک ‌تنه در مقابل همه مشکلات  روی زمین ایستاد و امروز همه دنیا در برابر وجود نازنینش سر تعظیم فرو می‌آورند.

وی با بیان اینکه علم و تدبیر امام حسن(ع) موجب شد دست معاویه در انجام جنایت بسته بماند، خاطرنشان کرد: در زمان معاویه به دنبال احیاء بت‌پرستی بودند چراکه ذات آنها با بت‌پرستی آمیخته بود.

آیت‌الله‌ حمدی با اشاره به اینکه نتوانستیم به‌ خوبی خیر و برکت تقابل امام حسن مجتبی(ع) با شیطنت‌های بنی‌امیه را بررسی کنیم، گفت: علیه امام حسن(ع) به حدی جوسازی کردند که در تاریخ سابقه نداشته است.

وی با بیان اینکه عملکرد قهرمانانه امام حسن(ع) در سخت‌ترین شرایط و در مقابل بنی‌امیه خیر و برکت بسیاری برای اسلام به ارمغان آورد، گفت: باید یادمان باشد همه مشکلات با اسلحه و خشونت برطرف نمی‌شود.

امام‌جمعه همدان با اشاره به اینکه انتخابات داخلی در آمریکا برگزار و بین دو حزب آن جنگ درگرفته است، افزود: آنها به دنبال اختلاف بین مسلمانان هستند اما بین خودشان درگیری و جنگ ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه در دنیا منفورتر از حکومت آل سعود وجود ندارد ابراز کرد: هزاران کودک در یمن را به خاک و خون کشیدند و دم از دموکراسی می‌زنند در حالی‌ که آمریکا می‌گوید عربستان به خوبی از اسلحه استفاده نمی‌کند در صورتی که این ادوات باعث مرگ کودکان نمی‌شوند و همه را مانند خود کم‌هوش تصور کرده است.

طه‌محمدی با اشاره به اینکه قدرتمند‌ترین کشور ما هستیم که هیچ باجی به هیچ کشوری ندادیم، ادامه داد: این در حالی‌ است که برخی از حکومت‌ها و کشورهای منطقه حاضرند برای بقای خود به هر اقدامی دست بزنند.


انتهای پیام/ج

جمهوری اسلامی ایران باج نمی‌دهد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار