مدیر پایگاه‌های محوطه جهانی بیستون ومعبد آناهیتا گفت : در سال جاری شاهد چاپ ماکت کتاب گودین و نمایش سه بعدی معبد آناهیتا خواهیم بود .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، اجرایی مدیر پایگاه‌های محوطه جهانی بیستون ومعبد آناهیتا گفت : ما امروز جدا از برنامه‌ای که در راستای رسالت مان مبنی بر حفظ ومرمت، ساماندهی و برنامه‌های اجرایی که مربوط به معبد است مشخص کرده ایم برنامه‌ای نیز تدوین نموده ایم به نام فرهنگی ارتباطات و هدفمان ایجاد تقویمی است که در طول سال مراسم و مناسبت‌هایی برگزار نماییم که مورد استقبال مسولین ومردم قرار گیرند و بواسطه آن مشکلات و معضلات بین خود ومردم را نیز بازگو کنیم.

وی گفت : از جمله این مناسبت‌ها که میتوان نام برد روز جهانی کودک است که ما با همکاری کانون پرورش فکری کودکان و با استفاده از باستانشناسان برای کودکان کارگاه باستان شناسی ایجاد کردیم و با توجه به استقبال گسترده در صدد دایمی کردن این کارگاه هستیم .

اجرایی افزود : روز بعدی در این تقویم چهار دهم آبان است که به نام فرهنگ عمومی و میراث فرهنگی نام گذاری گردیده است و هدف از نام گذاری این روز ایجاد احساسات، برخورد و تفکر مناسب با میراث فرهنگی است .

اجرایی درادامه از چاپ ماکت کتاب گودین پس از پنجاه سال حفاری، نمایش سه بعدی معبد آناهیتا و نصب سیستم وای فای برای بیستون و کنگاور خبر داد و افزود : ما میتوانیم فایل‌های محتوایی تولید کرده و در اختیار تمام کسانی که از این مسیر عبور می‌کنند انتقال دهیم واین اولین بار است که در کشور اینگونه برنامه‌ای اجرا میشود .

وی در پایان از مسولین شهرستان خواست تا از مردم بخواهند تا دید خود را نسبت به میراث فرهنگی و نگهداری از آن تغییر دهند وبا دید متفاوتی به میراث فرهنگی توجه و تعامل نمایند .

 

 

انتهای پیام/د

نصب سیستم وای فای برای بیستون و کنگاور

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.