کمیته امداد در بازسازی واحدهای مددجویان زلزله‌زده به تعهدات خود عمل کرد/ تکمیل ۶۳۰ واحد شهری تا خرداد ۹۸رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) از پایان تعهد بازسازی واحد‌های مددجویان زلزله‌زده خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، پرویز فتاح امروز شنبه در آیین افتتاح ۲۰۰۰ واحد مسکونی مددجویان زلزله‌زده گفت: کل تعهد کمیته امداد امام خمینی (ره) در بازسازی واحد‌های مسکونی مددجویان ۲۵۰۰ واحد بوده است که خرداد ماه ۵۰۰ واحد و امروز ۲۰۰۰ واحد افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

وی با تقدیر از همکاری مردم و دولتمردان در بحث بازسازی واحد‌های مددجویی افزود: کمیته امداد به هر خانوار زلزله‌زده ۱۲ میلیون تومان کمک بلاعوض کرده است و اگر کمک‌های مردمی نبود بی‌شک کار بازسازی با این پیشرفت انجام نمی‌شد.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) بیان کرد: ما تمام تعهدی که در این زمینه داشتیم را به پایان رساندیم و وفای به عهد کردیم، هر چند در اوایل وقوع زلزله آشفتگی‌هایی رخ داد که آن هم طبیعی بود، اما نظام اسلامی نشان داد به خوبی می‌تواند شرایط سخت را مدیریت کند.

وی یادآور شد: بازسازی واحد‌های تخریب شده در زلزله بم که ۱۲۰۰ خانوار بودند مدت دو سال به طول انجامید، اما امروز کمیته امداد در یک سال از وقوع زلزله غرب توانست ۲۵۰۰ واحد را تکمیل و به بهره برداری برساند.

فتاح با اشاره به کمک‌های کمیته امداد به زلزله زدگان، گفت: ۲۰۰۰ کامیون کالا از سراسر کشور به ارزش ۸۰ میلیارد تومان به مناطق زلزله‌زده کرمانشاه ارسال شد.

وی با بیان اینکه ۶۰ میلیارد تومان هم کمک نقدی مردمی بوده است که به دست زلزله‌زدگان رساندیم، عنوان کرد: در بازسازی‌ها به هر واحد مسکونی شهری ۱۵ میلیون تومان کمک شده است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: قسمتی از کمک‌های مردمی به صورت نقدی بوده است که هنوز بخشی از آن در دست کمیته امداد است و تا تکمیل تمام خانه‌ها این مبلغ را در اختیار زلزله‌زدگان قرارمی دهیم.

وی تصریح کرد: هر چند تعهدکمیته امداد در این مناطق به پایان رسیده است، اما با تبدیل تهدید زلزله به فرصت برای نوسازی خانه‌های مددجویان ۲۷۰۰ واحد دیگر را در دست بازسازی و نوسازی داریم.

فتاح به اقدامات دیگر کمیته امداد اشاره کرد و گفت: ۶۰۰ واحد دامی در مناطق زلزله‌زده بازسازی شده و ۶۳۰ واحد شهری نیز داریم که به مرحله سقف رسیده و تا خرداد ۹۸ تکمیل میشود.

وی افزود: متوسط واحد‌های مسکونی مددجویان ۷۰ متر است که برای هر کدام ۵۰ میلیون تومان هزینه شده که با مدیریت جهادی تکمیل شدند.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) افزود: نیمه دوم سال ۹۸ تمام واحد‌های شهری نیز تکمیل و افتتاح می‌شود .

انتهای پیام/د

افتتاح ۲۰۰۰ واحد مسکونی مددجویان زلزله‌زده

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.