به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،خلیل رنجبر گفت: در طول سال تحصیلی گذشته ۶ هزار و ۷۰۰ دانشآموز دیرآموز، یکهزار و ۸۸۵ دانشآموز دارای اختلالات یادگیری در پایههای اول تا ششم دوره ابتدایی مدارس عادی استان و یکهزار و ۱۵۴ دانشآموز بصورت تلفیقی فراگیر در مقاطع مختلف تحصیلی مدارس عادی از خدمات آموزشی، پرورشی و حمایتی آموزش و پرورش استثنایی استان بهرهمند شدند.
وی با اشاره به تعداد دانشاموزانی که در سالتحصیلی جاری درمدارس با نیازهای ویژه استان در حال تحصیل هستند، افزود: یک هزار و ۳۴۵ دانشآموز در مدارس با نیازهای ویژه استان در سالتحصیلی ۹۸-۹۷ مشغول تحصیل هستند.
وی بیان کرد: ۳۳ مدرسه پیشدبستانی و ابتدایی، ۱۴ مدرسه آمادگی، ۱۴ مرکز متوسطه پیش حرفهای و ۱۰ مرکز متوسطه حرفهای مستقل و ضمیمه در ۱۵ شهرستان، ناحیه و منطقه به دانشآموزان با نیازهای ویژه در سطح استان خدمات حمایتی، پرورشی و آموزشی ارائه میدهند.
رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان کردستان یادآور شد: ۵۶۸ نفرکادر آموزشی متخصص در مدارس و مراکز با نیازهای ویژه استان در راستای ارتقای موفقیت تحصیلی و رشد مهارتهای اجتماعی دانشآموزان دارای نیازهای ویژه با بهرهگیری از شیوهها و راهبردهای نوین آموزشی در مسیر فراهم کردن نیازهای ویژه آموزشی این دانشآموزان و ارائه خدمات آموزشی، توانبخشی و حمایتی به آنان گام بردارند.
رنجبر با بیان اینکه تعلیم و تربیت دانشآموزان با نیازهای ویژه سخت، پیچیده و تخصصی است؛ تصریح کرد: با عادیسازی و همزیستی در کنار همسالان، فرهنگسازی و تغییر نگرش، آموزش خانواده و آگاهسازی جامعه میتوان زمینه بهرهوری و استفاده از ظرفیتها و توانمندیهای افراد با نیازهای ویژه را در جامعه فراهم کرد.
وی افزود: درمیان گروههای هفتگانه دانشآموزان با نیازهای ویژه دانشآموزان کم توان با ۹۵۰ نفر، بیشترین جمعیت و دانشآموزان رفتاری هیجانی کمترین جمعیت دانشآموزی آموزش و پرورش استثنایی در استان را شامل میشوند.
وی خاطر نشان کرد: در طول سال تحصیلیجاری همچنین ۱۹ مرکز دولتی و پنج مرکز غیردولتی اختلالات یادگیری با بهرهمندی از پرسنل مجرب و متخصص روزانه به بیش از ۳۶۰ دانشآموز دوره ابتدایی دارای اختلالات یادگیری در یک یا دو درس که اغلب خواندن، نوشتن یا ریاضی هستند، خدمات آموزشی و توانبخشی ارائه کرده وآنان را به سمت سلامت و ارتقای تحصیلی هدایت مینمایند.
انتهای پیام/م