سرپرست پیش بینی و هشدار هواشناسی گیلان گفت: دمای هوا از فردا تا ۱۰ درجه سانتی گراد سردتر می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت؛‎ مازیار غلامی سرپرست پیش بینی و هشدار هواشناسی گیلان گفت: بر اساس نقشه‌های هواشناسی از فردا، توده هوای سرد و بارشی وارد آسمان استان می‌شود و دمای هوا تا ۱۰ درجه سانتی گراد کاهش می‌یابد.
وی با اشاره به اینکه این سامانه سرد و بارشی تا پیان هفته در استان مستقر است افزود: وزش باد، بارش شدید باران، رعد و برق و مه آلود بودن هوا از مهمترین پدید‌های جوی در این مدت خواهد بود.

سرپرست پیش بینی و هشدار هواشناسی گیلان گفت: اداره کل هواشناسی گیلان با صدور اطلاعیه هشدار مبنی بر احتمال آبگرفتگی و بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها رانندگان و گردشگران خواست از تردد غیر ضروری در محور‌های کوهستانی پرهیز کرده و در کنار رودخانه‌ها اسکان نکنند.

مازیار غلامی همچنین به فعالان بخش‌های مختلف کشاورزی، باغداران، مرغداران و پرورش دهندگان ماهی توصیه کرد تمهیدات لازم را برای جلوگیری از خسارت بارش باران و سرمای هوا بیاندیشند.

وی با بیان اینکه بر اساس نقشه‌های هواشناسی بارش برف در محور‌های کوهستانی دور از انتظار نیست افزود: رانندگان برای تردد در محور‌های کوهستانی حتما به زنجیر چرخ و وسایل گرمایشی مجهز باشند.

سرپرست پیش بینی و هشدار هواشناسی گیلان با اشاره به اینکه درحال حاضر هوای استان نیمه ابری تا ابری و دمای فعلی شهر رشت ۱۷ درجه با ۷۰ درصد رطوبت نسبی است تصریح کرد: دریای خزر امروز و فردا برای صیادی و فعالیت‌های دریایی مناسب است.

 

انتهای پیام/م.ع

دمای هوای گیلان تا ۱۰ درجه سردتر می‌شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.