دولت افغانستان اعلام کرد که به‌ زودی خط کشتیرانی تجاری این کشور میان منطقه آزاد چابهار و هند راه اندازی خواهد شد.

افغانستان در مسیر چابهار - هند خط کشتیرانی راه اندازی می کندبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، وزارت ترانسپورت/ حمل و نقل افغانستان اعلام کرد که به‌ زودی خط کشتیرانی تجاری این کشور با کمک جمهوری اسلامی ایران به منظور انجام فعالیت‌های تجاری میان منطقه آزاد چابهار و هند راه اندازی خواهد شد.

وزارت ترانسپورت/ حمل و نقل افغانستان طی بیانیه‌ای عنوان کرد به‌زودی بخش کشتیرانی این کشور تشکیل خواهد شد و کشتی ها می توانند با پرچم افغانستان در آب‌های آزاد به فعالیت های تجاری بپردازند.

به گفته مقامات افغانی، بعد از قرار گرفتن افغانستان در فهرست کشورهای مشمول معافیت تحریم‌های آمریکا علیه مردم ایران، دولتمردان این کشور با تاسیس خط کشتیرانی از بندر چابهار به هند به دنبال حل مشکلات اقتصادی خود هستند.

مقامات وزارت حمل و نقل افغانستان می گویند: طرح تاسیس خط کشتیرانی با همسایگانی مانند ایران، هند و دیگر کشورهای منطقه در میان گذاشته شده است و ایران قرار است با سرمایه گذاری در این بخش به افغانستان کمک کند، اگرچه طبق برنامه‌های پیشین قرار است خرید کشتی‌ها توسط بخش خصوصی افغانستان انجام شود.

به نوشته ایرنا، امام محمد واریمچ معاون وزیر حمل و نقل افغانستان گفت: کشتی های این برنامه توسط تجار افغانی خریداری و با پرچم افغانستان وارد آب‌های بین‌الملل می شوند و ذینفع اصلی این پروژه بخش خصوصی کشور خواهد بود.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۴ ۲۰ آبان ۱۳۹۷
به امید خدا
آخرین اخبار