مدیر اوقاف و امور خیریه شهرستان شاهین شهر و میمه گفت : از ابتدای سال ۹۷ تا کنون تعداد ۲۰ موقوفه و رقبه در شهرستان با تعامل با اداره ثبت اسناد، سند دار شده است.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین مهدی قربانی مدیر اوقاف و امور خیریه شهرستان شاهین شهر و میمه با اشاره به وجود ۳۹ موقوفه و ۲۲۸ رقبه در این شهرستان ، از ثبت ۵ موقوفه جدید در سال جاری خبر داد و ابراز داشت : شهرستان شاهین شهر و میمه دارای ۹ بقعه متبرکه است و علاوه بر آن ۹۷ مسجد و ۱۹ حسینیه نیز در سطح شاهین شهر و میمه به ثبت رسیده است.

وی رسالت های اداره اوقاف را به سه دسته موقوفات ، بقاع متبرکه و فعالیت های قرآنی تقسیم بندی کرد و افزود: در حوزه موقوفات بحث به روز کردن اجارات و مال الاجاره ها  و وصول مطالبات با همکاری دادگاه پیگیری می شود و اطاله دادرسی در این خصوص را به حداقل ممکن رسانده ایم.

مدیر اوقاف و امور خیریه شهرستان شاهین شهر و میمه سند دار کردن موقوفات را دیگر اولویت در حوزه  وقف دانست و بیان داشت : موقوفات باید سند مالکیت داشته باشند تا بتوان از آن ها دفاع کرد ؛ از ابتدای سال ۹۷ تا کنون تعداد ۲۰ موقوفه و رقبه در شهرستان با تعامل با اداره ثبت اسناد، سند دار شده است.

‏ وی، با بیان اینکه مطابق فرمایش رهبر معظم انقلاب بقاع متبرکه باید به قطب های فرهنگی تبدیل شوند، گفت: در عرصه فرهنگی برنامه های خوبی نظیر «آرامش بهاری» در ایام نوروز ، سوگواره یاس نبوی» ایام فاطمیه ، «بصیرت عاشورایی» در ایام محرم و صفر ، «نشاط معنوی» در تابستان ، «ضیافت الهی» در ماه مبارک رمضان و همایش تکریم امامزادگان در دهه کرامت در یکی از امامزادگان برگزار می شوند.

قربانی با اشاره به مسطح کردن و فضاسازی امامزاده قاسم(ع) و آماده کردن سقاخانه های ورودی حرم مطهر این امامزاده عظیم الشان، افزود : از جمله دیگر عملیات عمرانی امامزادگان در شهرستان می توان عملیات نصب گلدسته ها و توسعه رواق مطهر امامزاده سیده صالحه خاتون(س) و توسعه رواق امامزاده شاه نعمت الله(ع) شهر گز را نام برد.

وی با یادآوری بیانات رهبر انقلاب مبنی بر لزوم وجود ۱۰ میلیون حافظ قرآن در کشور تصریح کرد: اگر این تعداد حافظ را در کشور داشته باشیم به معنای وجود یک حافظ در هر خانه است که می تواند بسیاری از معضلات اخلاقی و فرهنگی جامعه و خانواده ها را حل کند و مانع از بروز آن ها در جامعه شود.

مدیر اوقاف و امور خیریه شهرستان شاهین شهر و میمه ، ساماندهی فعالیت های قرآنی و ایجاد بانک اطلاعاتی قرآنی شهرستان را از جمله اقدامات اداره اوقاف در حوزه قرآنی دانست و ابراز داشت : با بهره گیری از بانک قرآنی می توانیم به آمار دقیق قرآنی های شهرستان دست یابیم و کلاس های ویژه ای برای مربیان راه اندازی کنیم.

وی با بیان اینکه امروز ۴۰ کلاس تربیت حافظان قرآن در اماکن متبرکه شهرستان برقرار است ، افزود : هر سال مسابقات قرآن در سطح شهرستان و استان و کشوری برگزار می شود که اختتامیه مسابقات امسال در اوایل سال برگزار شد و به نفرات برگزیده نیز جوایزی از سوی اداره اوقاف اهداء شد.

انتهای پیام/م

ثبت ۵ موقوفه جدید در شهرستان شاهین شهر

برچسب ها: سازمان اوقاف ، قرآن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار