انجام ۴۰ مورد وقف منفعتی در استان مرکزی

مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان مرکزی از انجام ۴۰ مورد وقف منفعتی دراین استان خبرداد.

حجت الاسلام دلاوری مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان مرکزی در حاشیه اجرای برنامه‌های دهه وقف در ساوه در گفتگو با خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛گفت: سال ۹۶ تعداد ۴۰ مورد وقف منفعتی با نیات قرآن، ایتام، درمان، دارو و آموزش در استان به نتیجه نشست.

حجت الاسلام دلاوری با بیان اینکه خیرین در توزیع عادلانه ثروت و عدالت اجتماعی نقش محوری و کلیدی دارند، وقف‌های مورد نیاز را ترویج توسعه فرهنگ قرآنی، ازادواج و مسکن جوانان، آموزش، دارو و درمان و حمایت از نخبگان عنوان کرد و از خیرین خواستار وقف در این زمینه‌ها شد.

وی اضافه کرد: روحانیون می‌توانند با ارائه مسائل شرعی و آگاه کردن مردم با احکام موقوفات، مردم را با چگونگی وقف کردن اموال خود آشنا و چگونگی و قف بودن را دربین مردم نهادینه کنند.

قدم‌های جدی اوقاف استان مرکزی در شفاف سازی درآمد موقوفات

حجت الاسلام حسینی امام جمعه ساوه هم در این نشست، گفت: سازمان اوقاف و امورخیریه استان مرکزی در چندسال اخیر قدم‌های جدی در شفاف سازی درآمد موقوفات، هزینه‌ها و اجرای امینانه نیت واقفین برداشته است.

حجت الاسلام حسینی با بیان اینکه احیای سنت پسندیده وقف، برای بهره مندی تمام اقشار جامعه ضروری است، افزود: روحانیت مهمترین رسانه و اثرگذارترین مجموعه در ترویج فرهنگ وقف در جامعه است.

افتتاح طرح‌های دهه وقف در ساوه

به مناسبت دهه وقف و با حضور مدیرکل اوقاف و امورخیریه استات نمایشگاه وقف در ساوه دایر شد، این نمایشگاه با ۱۰ غرفه شامل بیان عملکرد اوقاف، پاسخ به مسائل شرعی، فروش لباس با محوریت حجاب، کتاب و محصولات فرهنگی به مدت یک هفته در امام زاده سید اصحاق (ع) این شهر دایر است.

همچنین عملیات اجرایی سردرب ورودی امام زاده سید اسحاق (ع) با اعتبار ۳۰۰ میلیون تومان آغاز شد.
در ادامه بازسازی و مرمت امام زاده یعقوب (ع) نیز با اعتبار ۱۵۰ میلیون تومان به بهره برداری رسید.

نشست تخصصی وقف با روحانیون و طلاب ساوه از دیگر برنامه‌های دهه‌ی وقف در این شهرستان بود و مزار شهدای مدافع حرم شهر ساوه گلباران شد.

انجام ۴۰ مورد وقف منفعتی در استان مرکزی

انتهای پیام/ ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.