فرماندار تایباد گفت:صادرات انواع کالا از گمرک دوغارون با درآمد سالانه یک میلیارد دلار نقش اساسی در اقتصاد خراسان رضوی دارد.

صادرات یک میلیارد دلار کالا از گمرک دوغارونبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، حسین شرافتی راد فرماندار تایباد گفت:گمرک دوغارون قدمتی ۱۰۰ ساله در خراسان رضوی دارد و این گمرک، پل ارتباطی ایران با سایر کشور‌های آسیای میانه است و نقش بسزایی در اقتصاد خراسان رضوی و تعاملات بازرگانی بین ایران و افغانستان دارد.

وی تصریح کرد:سالانه بیش از یک میلیون تن انواع کالا به ارزش بیش از یک میلیارد دلار کالا از طریق این گمرک به سمت بازار‌های هدف کشور افغانستان صادر می‌شود.

فرماندار تایباد گفت:همجواری این شهرستان با کشور افغانستان فرصتی طلایی برای رونق بازار اشتغال در این منطقه است همچنین از این طریق قسمتی از معیشت خانواده‌های مرزنشین در این منطقه تجاری و اقتصادی تامین می‌شود و علاوه بر این در اشتغال جوانان این خطه مرزی نیز موثر است.

شرافتی راد افزود: در صورت افزایش حمایت، گمرک دوغارون می‌تواند در رونق حوزه‌های اقتصادی، تجاری و اشتغالزایی منطقه، استان و کشور نقش اساسی داشته باشد.

گمرک دوغارون در فاصله ۱۸ کیلومتری شهر تایباد قرار دارد.

انتهای پیام// م.م


گمرک دوغارون اهرم اقتصادی خراسان رضوی است

برچسب ها: فرماندار ، گمرک ، صادرات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.