نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت:معماری های ایرانی- اسلامی در ساخت و سازهای کنونی مغفول مانده است.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛آیت الله سید علیرضا عبادی نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی صبح امروز در جمع اعضای هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان جنوبی گفت: نظام مهندسی مسئله ای بسیار مهم و تأثیر گذار در ابعاد مختلف زندگی است.

وی با اشاره به تأثیر گذاری نظام مهندسی ساختمان در بعد شخصیتی افزود: اگر سرمایه گذاری های یک شخص دانش بنیان نباشد، سودش هر لحظه در خطر است.

آیت الله سید علیرضا عبادی با بیان اینکه برخی از ساخت و سازها دلگیر بوده و بر بعد روانی انسان تأثیر می گذارد، گفت: همچنین اگر ساختمانی بر اساس اصول و مقررات سازمان نظام مهندسی ساختمان احداث نشود، برای تمامی افراد ساکن خطر ساز می شود.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه در ساخت و سازهای اسلامی، نشاط مشهود است، افزود: معماری های اسلامی در ساخت و سازهای کنونی مغفول مانده است.

وی اظهار کرد: متأسفانه طرح هایی از خارج تقلید شده و در اوج ساخت و سازها ورود کرده است.

آیت الله سید علیرضا عبادی نظارت های مهندسی را بسیار حائز اهمیت دانست و گفت: اگر ساخت و سازها بر اساس نظارت ها و اصول و مقررات انجام شود باید چندها سال عمر کند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به مهاجرت های بی رویه به حاشیه شهرها افزود: با توجه به تکنولوژی های عصر کنونی، نباید ساخت و سازهای غیر قانونی انجام شود.

وی خواستار آگاه سازی جامعه نسبت به خطر های ساخت و ساز غیر قانونی شد و اظهار کرد: اگر دولت مردان و قانون گذاران قانونی را برای منافع مردم لحاظ می کنند، باید مردم را نسبت به آن آگاه سازی و توجیه کنند.

عباسی رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان جنوبی نیز در این جلسه گفت: در زمینه ساخت و سازهایی با معماری اسلامی عقب هستیم.

وی خواستار آگاهی سازی جامعه نسبت به خطرات ساخت و سازهای غیر قانونی شد و افزود: برخی از افراد به دلیل نا آگاهی در حاشیه شهرها بدون مجوز ساخت و سازهایی را انجام می دهند که در برابر زلزله مقاومت ندارد.

انتهای پیام/غ

در زمینه ساخت و سازهایی با معماری اسلامی عقب هستیم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.