معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش آذربایجان غربی؛

پرورش ذهن خلاق وتقویت روحیه علمی دانش آموزان در گرو مطالعه است

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان گفت: پرورش ذهن خلاق و مبتکر دانش آموزان و تقویت روحیه علمی و باز شدن افق دید آن ها، در گرو مطالعه است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ؛ قدرت اله قاسمی معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش آذربایجان غربی در جلسه هماهنگی برنامه‌های هفته کتاب و کتابخوانی که در محل معاونت پرورشی برگزار شد؛ ضمن گرامیداشت این هفته، اظهار کرد: اسلام، دین اندیشه، معرفت، دانش، کتاب و معنویت است و می‌توان گفت: آیین آسمانی ما، پرچمدار کتاب و کتاب خوانی در زمین است و این حقیقت، با اندک کاوشی در لابه لای ورق زرین تاریخ اسلام به خوبی نمایان می‌شود و در پرتو کتاب است که شکوفایی، سرسبزی و بالندگی فرهنگ دینی ما به اوج می‌رسد.


قاسمی بیان کرد: در روزگار پیشرفت‌های چشمگیر بشر در عرصه‌های دانش و نوآوری، فرهنگ کتاب نه تنها اهمیت خود را از دست نداده، که گسترده‌تر و تازه‌تر شده و جلوه‌هایی پایدارتر یافته است، بی گمان آنان که گام‌های بلندی در پیشرفت‌های گوناگون برداشته اند، هرگز با کتاب و کتاب خوانی بیگانه نبوده اند.


وی در ادامه بر کمک به فراهم کردن امکانات و فرصت‌های مطالعاتی برای کودکان و نوجوانان، تأکید کرد و افزود: تهیه و خرید کتاب، تشویق و ترغیب نوجوانان به مطالعه، همراهی آنان در بازدید از نمایشگاه‌ها و فروشگاه‌های کتاب، هدیه دادن کتاب و کتاب خوانی برای فرزندان، از شمار فعالیت‌های سازنده و برجسته پدران و مادران در تثبیت و تعمیق علاقه کودکان به کتاب و کتاب خوانی است.

 

قاسمی گفت: برای پیشگیری از معضلات اخلاقی، رهایی از پوچ گرایی، بالابردن سطح تحصیلی نوجوانان و جوانان و نیز پیشرفت وضعیت فرهنگی خانواده ها، باید آنان را به مطالعه هرچه بیشتر تشویق کنیم؛ چرا که پرورش ذهن خلاق و مبتکر دانش آموزان و تقویت روحیه علمی و باز شدن افق دید آن ها، در گرو مطالعه است.

 

وی افزود: با هدف توسعه فرهنگ مطالعه و کتابخوانی، بیست و ششمین دوره هفته کتاب با شعار «حال خوش خواندن» از تاریخ ۲۴ آبان ماه لغایت ۱ آذر ماه همزمان با سراسر کشور، در استان آذربایجان غربی برگزار می‌شود و آموزش و پرورش استان همراه با کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برای اجرای هر چه بهتر برنامه‌های این هفته همکاری خواهد کرد.


قاسمی در پایان برگزاری ۳۱۰ نمایشگاه کتاب در سطح مدارس استان، تقدیر از دانش آموزان و فرهنگیان برتر کتابخوان، برگزاری مسابقه انشاء با موضوع کتاب، برپایی ایستگاه‌های جشن اهداء کتاب در مدارس، پالایش و توزیع کتاب و تجهیز کتابخانه‌های مدارس استان را از جمله مهترین برنامه‌های هفته کتاب در استان برشمرد.
انتهای پیام/ح


برگزاری نمایشگاه کتاب در مدارس آذربایجان غربی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.