مدیرکل کتابخانه‌های عمومی چهارمحال و بختیاری، از برنامه‌ریزی برای ایجاد ۹ کتابخانه جدید در مناطق شهری استان خبر داد.

برنامه‌ریزی برای ایجاد ۹ کتابخانه جدید در مناطق شهریبه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، فرهاد خلیل‎مقدم مدیرکل کتابخانه‌های عمومی چهارمحال و بختیاری در نشست خبری به مناسبت «روز ملی کتاب، کتابخوانی و کتابدار» و «بیست و ششمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران» گفت: هم اکنون مردم ۱۲ شهر این استان از نعمت کتابخانه عمومی بی بهره هستند.

وی با بیان اینکه تعدادی از این مناطق به تازگی از روستا به شهر تبدیل شده اند افزود: بنا به نامه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، برای ایجاد ۹ کتابخانه در این شهر‌ها برنامه ریزی شده است.

خلیل‎مقدم اضافه کرد: از فرمانداران این مناطق درخواست شده است تا در صورت امکان، مکان‌های دولتی بدون استفاده، برای ایجاد کتابخانه اختصاص یابد.

وی با اشاره به فعالیت ۵۲ کتابخانه نهادی در چهارمحال و بختیاری گفت: ۹ مورد از این تعداد در روستا‌ها و ۴۳ مورد در شهر‌ها فعال است.

خلیل‎مقدم ادامه داد: در حال حاضر ۱۳ کتابخانه مشارکتی نیز در استان فعالیت دارد.

وی همچنین از رشد ۱۲ درصدی تعداد اعضای کتابخانه‌های عمومی چهارمحال و بختیاری خبر داد و گفت: هم اکنون ۳۹ هزار و ۶۰۰ نفر در استان عضو کتابخانه‌ها هستند که ۱۵ هزار و ۶۰۰ نفر آنان را کودکان تشکیل می‌دهند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی چهارمحال و بختیاری با بیان وجود ۸۵۰ هزار نسخه کتاب در کتابخانه‌های استان افزود: از مهرماه سال گذشته ۳۵ هزار نسخه کتاب به منابع این کتابخانه‌ها افزوده شده است.

خلیل‎مقدم با اشاره فعالیت انجمن خیرین کتابخانه ساز در چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: علاوه بر اهدای ۹۰۰ میلیون ریال کمک نقدی و غیر نقدی به کتابخانه‌های عمومی، چندین مجموعه کتابخانه‌ای نیز به همت خیرین در استان ایجاد گردید.

وی در پایان با گرامیداشت بیست و ششمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران، از اجرای ۴۵۶ ویژه برنامه به مناسبت این هفته در چهارمحال و بختیاری خبر داد.

خلیل‎مقدم گفت: برگزاری نشست‌های نقد کتاب، نمایشگاه کتاب، رونمایی از کتاب، شاداب سازی و عضویت رایگان کتابخانه‌های عمومی، از جمله این برنامه‎هاست.

۲۴ آبان به عنوان «روز ملی کتاب، کتابخوانی و کتابدار» نامگذاری شده است.

برنامه‌های بیست و ششمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران، همزمان با سراسر کشور و با شعار «حال خوش خواندن»، از پنج شنبه آینده ۲۴ آبان ۹۷ در چهارمحال و بختیاری آغاز می‌شود و تا اول آذر ادامه دارد.

انتهای پیام/ش

هفته کتاب جمهوری اسلامی با شعار حال خوش خواندن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.