رئیس واحد حمل ونقل دریایی و لجستیک اداره کل حمل ونقل اتحادیه اروپا گفت:تا سال 2020 باید گوگرد سوخت کشتی‌ها به کمتر از نیم درصد برسد.

سوخت کشتی‌ها از سال 2020 با گوگرد کمتر از نیم درصد می‌شودبه گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، ؛ ساندرو سانتاماتو رئیس واحد حمل ونقل دریایی و لجستیک اداره کل حمل ونقل اتحادیه اروپا در مراسم سمینار آموزشی، لجستیک و زنجیره حمل و نقل با بیان اینکه سیاست حمل ونقل اتحادیه اروپا در مورد ایران و دیگر کشورها در حوزه حمل ونقل، کارآمد بودن با محیط زیست در جهت توسعه پایدار است گفت: در سه دهه گذشته عرصه حمل ونقل دریایی تحولات زیادی نداشته اما اتفاقات بزرگ و پر تحول در آینده در زمینه پایداری زیست محیطی رخ خواهد داد زیرا که استفاده از بسیاری از مواد در صنعت تاکسیرانی به زودی ممنوع می‌شود.

وی تصریح کرد: در سال 2017 تلاشی جهت بازبینی سیاست‌های اتحادیه اروپا صورت گرفت تا مشخص شود تا چه حد می‌تواند اولویت‌های دریایی را در نظر بگیرد.

سانتاماتو افزود: بحث دیجیتالی فعالیت‌ها و کاهش تصدی‌گری بخش‌های دولتی حضور افراد در کف فعالیت‌ها و نظارت توسط وردهای دیجیتال و آخرین بخش تمرکز نیروی انسانی است تا بتوانیم شرایط کار و زندگی آنها را بهبود ببخشیم.

رئیس واحد حمل ونقل دریایی رقابت‌پذیری را یکی از مقوله‌های مهم در عرصه حمل ونقل از نگاه اروپا عنوان کرد و افزود: در بحث رقابت‌پذیری باید شرایطی برابر به خصوص در بحث‌های دریایی به وجود بیاوریم.

وی تصریح کرد: باید بتوانیم در حوزه لجستیک و حمل ونقل دریایی ارتباطات و فعالیت‌های دریایی را به یک هم ‌افزایی مناسب برسانیم و در نهایت به اثربخشی در کنار یکدیگری منجر کنیم.

سانتاماتو تصریح کرد: در بحث فعالیت‌های دریایی باید این فعالیت‌ها در نزدیکی دریا و آبهای عمیق صورت گیرد زیرا که کشتی‌رانی به تنهایی موثر نیست و در کنار حمل ونقل باید فعالیت‌های لجستیکی ایجاد کنیم.

رئیس واحد حمل ونقل دریایی با بیان اینکه بسیاری از مسائل در زنجیره لجستیک به ارتباطات مرتبط است افزود: در اتحادیه اروپا سیاست‌ها به گونه‌ای است که زیرساخت‌های حقیقی با کیفیتی ایجاد و در کنار آن تبادل اطلاعات و تجربه را باید داشته باشیم و زمانی که زیرساخت فیزیکی ایجاد می‌شود نیازمند زیرساخت تبادل اطلاعات نیز می‌شویم.

وی گفت: بحث محیط زیست بسیار مهم است و از ابتدای سال 2020 مقرر شده کشتی‌ها نفت بسیار کم گوگرد استفاده کنند و حداکثر مجاز در سوخت نیم درصد است و همین موضوع باعث کاهش ورود گوگرد به جو زمین می‌شود.

سانتاماتو در پایان گفت: همه افراد در حوزه حمل ونقل زندگی مشترکی با یکدیگر دارند و همین بهانه‌ای است که سیاست‌های زیست محیطی تدوین شوند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار