مرکز بیماران خاص بم و سیرجان از طریق ویدوئو کنفرانس با حضور وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، عباس زاده ، رئیس دانشگاه علوم پزشکی بم مرکز بیماران خاص بم گفت: مرکز بیماران خاص  شهرستان بم برای هزار و ۳۰۴ نفر بیمار خاص در زمینی به مساحت ۳۷ هزار متر مربع و با زیر بنای ۱۲۰۰ متر مربع راه اندازی شد.

عباس زاده افزود: در این مرکز از این پس برای بیماران خاص شامل تالاسمی، دیالیز، ام اس، همو فیلی، خدمات به صورت تجمیع رایگان ارائه می‌شود و این ساختمان از قبل دائر بوده و با کمک خیرین برخی خدمات به آن افزوده شده است.
وی افزود: ویزیت رایگان، مشاوره تخصصی رایگان، تزریق خون و فاکتور انعقادی، خدمات دیالیز، فیزیوتراپی آب درمانی، دندانپزشکی، گفتار درمانی و شنوایی سنجی همچنین خدمات آزمایشگاهی بینایی سنجی درمانگاه شبانه روزی و داروخانه برای بیماران خاص در این مرکز دائر است.

همچنین در سیرجان نیز مرکز بیماران خاص با ۹۰۰ مترمربع زیربنا که ۶۰۰ متر مربع به بخش دیالیز و ۳۰۰ متر مربع به بخش تالاسمی اختصاص دارد افتتاح شد.

محمدی رئیس دانشگاه علوم پزشکی سیرجان گفت: هزینه ساخت و تجهیز این مرکز ۵۰ میلیارد ریال از کمک خیرین و اعتبارات دولتی است و خدمات اختصاصی درمانی همانند دندانپزشکی، فیزیو تراپی، رادیولوژی، گوش و حلق و بینی، اورولوژی، ارتوپدی و داخلی را به بیماران خاص ارائه می‌کند.

شهرستان سیرجان دارای ۴۵۰ نفر بیمار خاص اعم از ام اس، تالاسمی، همودیالیزو همو فیلی است.

انتهای پیام/ی

افتتاح دو طرح بهداشتی درمانی در کرمان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.