معاون امور اقتصادی استاندار اصفهان گفت: طرح جامع روستایی با هدف ایجاد اشتغال در روستاهای آسیب دیده از کم‌آبی با اعتباری بالغ بر 2700 میلیارد تومان اجرایی شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، محمد علی شجاعی معاون امور اقتصادی استاندار اصفهان در نشست خبری با یادآوری تلاش‌های  مهر علیزاده اظهار کرد: انگیزه ما برای تلاش و کار بیشتر عالی‌تر شدن اصفهان بود.

وی با اشاره به نگاه تیمی در بخش اشتغال تصریح کرد: انباشتی از بی‌برنامگی‌ها و نکرده ها منجر به نرخ بالای بیکاری در استان شده بود.

شجاعی در ادامه با بیان اینکه اشتغال سه حوزه مختلف کشاورزی، صنعت و معدن و خدمات را شامل می‌شود، بیان داشت: در بخش کشاورزی10 درصد، صنعت و معدن 46 درصد و خدمات 5/49 درصد را به خود اختصاص می‌دهد.

معاون امور اقتصادی استاندار اصفهان در ادامه عنوان کرد: استان در فعالیت مشاغل خانگی که افراد زیادی را مشغول به کار کرده است، در جایگاه دوم در کشور قرار دارد.

شجاعی با اشاره به بحران کم آبی سال‌های اخیر و بیکار شدن تعداد زیادی از افراد در روستا  گفت: طرح جامع اشتغال روستایی با هدف ایجاد اشتغال‌هایی با نیاز آبی کم در 14 شهرستان آسیب دیده از کم‌آبی اجرا شد.

وی با اشاره به ایجاد مشاغل خانگی و گلخانه و...در این روستا اضافه کرد: با تامین اعتبار 2700 میلیارد تومان در طول سه سال 66 شغل ایجاد شده است.

معاون امور اقتصادی استاندار اصفهان با اشاره به اینکه ایده راه اندازی پورتال سرمایه‌گذاری بازتاب خوبی در استان داشته و تاکنون با خروجی و جذب 824 میلیارد تومان سرمایه همراه بوده، گفت: قرار شده است این طرح به دستور رئیس جمهور در سایر شهرها راه اندازی شود.

انتهای پیام /س

نشست خبری معاون اقتصادی استاندار اصفهان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.