فرماندار ثلاث باباجانی با اشاره به بازسازی ۱۲ هزار و ۲۷۲ واحد مسکونی خسارت دیده از زلزله در این شهرستان گفت: از این تعداد تاکنون ۱۰ هزار و ۲۹۴ واحد تعمیری و احداثی پایان کار گرفته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،صادق خدادادی فرماندار ثلاث باباجانی به آخرین وضعیت بازسازی این شهرستان، گفت : در زلزله ۲۱ آبان سال گذشته در مجموع ۲ هزار و ۷۶۸ واحد شهری و روستایی در این شهرستان تخریب شد.

وی تعداد واحد‌های نیاز به تعمیر شهری و روستایی را نیز هشت هزار و ۹۰۶ واحد ذکر کرد.

وی اضافه کرد: اکنون ۱۳ هزار و ۱۱۱ پرونده واحد‌های احداثی و تعمیری ثبت شده است که از این تعداد ۱۲ هزار و ۸۸۸ پرونده به بانک ارسال شده و تعداد ۱۱ هزار و ۷۳۴ پرونده منجر به عقد قرارداد شده است.

خدادادی در ادامه افزود: در زلزله‌های دوم و سوم متاسفانه خسارت‌هایی به واحد‌های مسکونی شهری و روستایی شهرستان وارد شد که در کل تخریبی شهری و روستایی یک هزار و ۱۹۳ واحد بوده و تعمیری شهری و روستایی چهار هزار و هفت واحد ارزیابی شده که برای تسریع در روند بازسازی تحویل ستاد معین جدید مستقر در شهرستان شد.

وی اضافه کرد: مجموع پرداختی‌های مرحله اول ۱۱ هزار و ۸۵ پرونده و مرحله دوم ۶ هزار و ۷۱۷ پرونده بوده است.

فرماندار ثلاث باباجانی تصریح کرد: کمک بلاعوض دولت برای واحد‌های احداثی، تعمیری، تکمیلی و کمک معیشتی ۱۳ هزار و ۲۷۸ پرونده بوده است که کل پرداختی‌های بلاعوض تاکنون ۱۱ هزار و ۸۷۸ پرونده بوده که پرداخت بلاعوض زلزله اول به طور کامل پرداخت شده است و پرداخت زلزله دوم نیز در دستور کار ستاد کل قرار گرفته است.

خدادادی افزود: با توجه به برگزاری هر هفته جلسه ستاد بازسازی استان به ریاست استاندار کرمانشاه و با حضور معاون عمرانی استانداری، مدیران بنیاد مسکن و مدیران کل دستگاه‌های اجرایی مربوطه مشکلات بررسی و چاره اندیشی می‌شود و باتوجه به اینکه ۲ زلزله دیگر با ریشتر‌های بالا باعث شد مجددا کار کارشناسی و ارزیابی دستور کار قرار بگیرد و تعداد واحد‌های تعمیری و احداثی جدید اضافه شود.

وی در پایان بیان کرد: علاوه بر کمک‌های بلاعوض به زلزله زدگان، ۳۰۰ سرویس حمل رایگان ماسه، یک هزار و ۱۰۰ تن آهن آلات، یک هزار تن میلگرد، ۱۱ هزار و ۷۰۰ تن سیمان رایگان، معادل ۲۳۵ هزار کیسه سیمان توسط ستاد معین بنیاد مسکن کردستان تحویل مردم زلزله زده ثلاث باباجانی داده شده است.

 

انتهای پیام/د

۱۳ هزار و ۱۱۱ پرونده واحد‌های احداثی و تعمیری ثبت شده است

 

برچسب ها: اخبارفرهنگی ، زلزله
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.