مرگ 11 دانش آموز در میان شعله‌های آتش در خوابگاه مدرسه + فیلم

آتش گرفتن خوابگاه یک مدرسه پسرانه به مرگ 11 دانش آموز منجر شد.

به گزارش گروه فیلم و صوت باشگاه خبرنگاران جوان، در آتش سوزی در یک خوابگاه مدرسه پسرانه در اوگاندا 11 نفر جان باختند.

به گزارش شبکه تلویزیونی ا. اف پ، این حادثه آتش سوزی شب هنگام در خوابگاه مدرسه سنت برنارد در روستای کاوونگولی در منطقه راکایی در جنوب اوگاندا روی داد. این حادثه در زمانی روی داد که دانش آموزان در خواب بودند. در این حادثه همچنین بیست دانش آموز دیگر دچار سوختگی‌های خفیف و شدید شدند. در‌های این خوابگاه در هنگام آتش سوزی به طور عمدی قفل شده بود که این موضوع نجات دانش آموزان و تخلیه آنها را با دشواری زیاد همراه کرد.

لطیف بائاکه فرمانده پلیس منطقه راکایی درباره این حادثه آتش سوزی گفت: فردی که این اقدام را انجام داده است به اینجا آمده و در‌های دو اتاق خوابگاه را قفل کرده است. آنها دو قفل بر در اتاق‌های این خوابگاه زده‌اند و سپس آنجا را به آتش کشیده‌اند. این موضوع سبب شده است که خروج دانش آموزان از اتاق‌هایشان با دشواری زیادی همراه شود.
­
وی افزود: تاکنون 9 جسد بیرون کشیده شده است و بیش از سی دانش آموز هم از این حادثه غمبار نجات پیدا کرده‌اند. زخمی‌ها هم به بیمارستان‌های ماکاسا منتقل شده‌اند. آنها تحت درمان قرار دارند.

هنری انسوبگوا رئیس مدرسه راکای گفت: برخی از دانش آموزان اخراجی مدرسه که اخیرا اخراج شده‌اند در پس این اقدام وحشیانه قرار دارند. برخی از دانش آموزان بر اثر خفگی ناشی از جمع شدن دود در خوابگاه جان خود را از دست دادند. برخی از اجساد دچار سوختگی شدید شده‌اند به طوری که غیرقابل شناسایی هستند و پلیس پیشنهاد کرده است که برای شناسایی آنها از اقوام و والدین آنها آزمایش دی ان‌ای انجام شود.

در این حال بن نوامانیا یکی دیگر از مقامات پلیس منطقه اعلام کرد که در این حادثه یازده نفر جان خود را از دست داده‌اند و حال برخی از دانش آموزانی که دچار سوختگی‌های شدید شده‌اند در وضعیت وخیم است و احتمال افزایش تلفات وجود دارد. پزشکان تلاش می‌کنند که وضعیت حال آنها را پایدار کنند.

وی افزود: تحقیقات درباره علت آتش سوزی در جریان است و سه نفر از جمله نگهبان مدرسه برای تحقیقات و بازپرسی بازداشت شده‌اند.

منطقه راکایی در 280 کیلومتری جنوب کامپالا پایتخت اوگاندا و در نزدیکی مرز با تانزانیا واقع شده است.


بیشتر بخوانید: آتش سوزی در مدرسه دخترانه شین آباد پیرانشهر + فیلم 


انتهای پیام/
 

حریق در مدرسه + فیلم

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۲ ۲۲ آبان ۱۳۹۷
هی روزگار
خدا به خانواده های این گل ها صبر بده مهم نیست کجای دنیا باشند سازمان های حمایت از کودکان باید در سر تا سر جهان خصوصا نقاط محروم از کیفیت فعالیت هاشون رو گسترش بدن