خلیل‌آبادی گفت: رفع معضلات فرهنگی پایتخت باید محور اصلی برنامه‌های شهردارِ جدید باشد.

شهرستان ری هویتی در شورای تهران ندارد / لزوم رسیدگی به معضلات دفن اموات در بهشت زهرابه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حسن خلیل‌آبادی، عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش در کانال تلگرام خود نوشت:  شهرستان ری یک شهر مستقل است که فرمانداری ویژه و ادارات مستقل دارد و فقط منطقه‌ای به نام منطقه ۲۰ تهران را به شهرری متصل کرده است.

 وی با تاکید بر اینکه شهرستان ری طبق اصل یکصدم قانون اساسی باید یک شورای مستقل داشته باشد، عنوان کرد: به عنوان رئیس شورای شهرستان ری نیز اعلام می‌کنم این شهرستان هویتی در شورای تهران ندارد و نامی از آن در شورای تهران نمی‌آید، از این رو نیاز به بازسازی هویتی دارد.

 عضو شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش خاطرنشان کرد: از محور خیابان انقلاب به سمت جنوب پایتخت، شاهد وضعیت نامطلوب بناها و زیست شهروندان هستیم و وضع بهتری از شهرری ندارند، اما در حق شهر ری که بیش از ۸ هزار سال قدمت دارد، اجحاف مضاعف شده است؛ چراکه پسماند مناطق مختلف پایتخت و ۲۸ هزار شغل از مشاغل مزاحم به شهر ری منتقل شده است.

 خلیل‌آبادی افزود: امواتی که در بهشت زهرا(س) دفن می‌شوند، معضلات بسیاری را به شهر ری و مناطق آن محدوده تحمیل می‌کنند که نیاز به رسیدگی دارد.

 وی با اشاره به اینکه ساخت زندان در شهر ری سبب افزایش تعداد اهالی فشافویه شده است، اظهار کرد: سکنی گزیدن خانواده زندانیان در شهر ری، فرهنگ منطقه را دچار تغییرات مخاطره انگیزی کرده است و این افزایش تعداد شهروندان خارج از ظرفیت شهر ری است که به آن توجهی نمی‌شود.

 عضو کمیسیون اجتماعی و فرهنگی شورای شهر تهران، ری و تجریش با بیان اینکه حتی وضعیت آسفالت معابر منتهی به ری را با زحمت و مکاتبات بسیاری ترمیم می‌کنند، گفت: شهر ری از نظر هویت محلی و حتی حقوق شهروندی دیده نشده است که انتظار می‌رود شهردار جدید پایتخت، اصولی و کارآمد به معضلات این منطقه رسیدگی کند.

 خلیل‌آبادی با تاکید بر اینکه میراث فرهنگی کشور بسیار حائز اهمیت است، اذعان داشت: مسائل و معضلات میراث فرهنگی گسترده است؛ به‌طور مثال وضعیت کاخ گلستان به سبب ساخت و سازهای اطراف آن در معرض آسیب است، خانه نیما یوشیج درحال تخریب تدریجی است و حتی کاروانسرای خانات که با مساعدت شهرداری و سازمان میراث فرهنگی بازسازی شده است، نحوه نگهداری مطلوبی ندارد.

 عضو کمیسیون اجتماعی و فرهنگی شورای شهر تهران، ری و تجریش پایتخت را شهری خودرو محور خواند و افزود: تهران به یک پارکینگ بزرگ تبدیل شده است و باید از خودرو محور به سمت انسان محور باز گردد و صنعت گردشگری آن رونق یابد.

 خلیل‌آبادی خاطرنشان کرد: تا حدودی به این موارد در برنامه‌ای که روز گذشته در شورای شهر تهران، ری و تجریش از سوی شما ارائه شد، اشاره شده است اما معتقدم این برنامه بیش از حد امروزی و مدرن است. حال این نگرانی به وجود می‌آید که وعده‌ها محقق نشود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار