رئیس پارک علم و فناوری استان کردستان گفت:در حال حاضر ۹۲ واحد فناور در استان وجود دارد که برای ۸۱۳ نفر اشتغالزایی ایجاد کرده است .

 به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، خالد سعیدی در بازدید معاون علمی وفناوری  رئیس جمهور از پارک علم و فناوری استان کردستان گفت: سال ۹۲ پارک علم و فناوری استان شروع به کار کرده است و توانستیم در تیرماه سال گذشته هم ساختمان آن را افتتاح کنیم .

وی افزود: در حال حاضر ۹۲ واحد فناور در استان وجود دارد که برای ۸۱۳ نفر اشتغالزایی ایجاد کرده است .

رئیس پارک علم و فناوری استان کردستان عنوان کرد: سال گذشته تعداد واحدهای فناور ما بیشتر بود اما در سال جاری تعدادی از واحدهای غیرفعال را منحل کردیم .

وی ادامه داد: میزان درآمد شرکت های فناور استان از سال ۹۲ تا سال ۹۶ بالغ بر ۱۱ میلیارد تومان بوده و ۲۴۰ هزار دلار هم صادرات داشته اند .

سعیدی اعلام کرد: هم اکنون ۱۷ شرکت دانش بنیان، ۲ مرکز رشد، سه کانون شکوفایی و خلاقیت، یک مرکز نوآوری و صندوق پژوهش و فناوری هم در استان فعال هستند .

وی ادامه داد: عملیات احداث سایت جامع پارک علم و فناوری استان کردستان در زمینی به مساحت ۱۵ هکتار آغاز شده است .

رئیس پارک علم و فناوری استان کردستان جذب کسب و کارهای جدید، توسعه کسب و کارهای مستقر و راه اندازی شرکت های جدید از جمله اقدامات در دستور کار ماست .

وی در بخشی دیگر از سخنان خود با بیان اینکه کردستان متاسفانه یک استان صنعتی نیست، تصریح کرد: البته این مسئله را می توان به عنوان یک مزیت درنظر گرفت چون زمینه ظهور صنایع خلاق و تمرکز بر اقتصادهای مبتنی بر نوآوری و خلاقیت را فراهم خواهد کرد .

سعیدی نبود سرمایه گذار بخش خصوصی را از جمله موانع و مشکلات پارک علم و فناوری استان دانست و گفت: مهمترین پتانسیل ما نیروی انسانی هستند اما متاسفانه از لحاظ مالی ضعیف هستند و باید به آنها کمک شود. 

 انتهای پیام/م

شرکت‌های فناور کردستان ۱۱ میلیارد تومان درآمد داشته اند

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.