مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه از برگزاری شادپیمایی عروسکی با حضور ۱۴ عروسک غول‌پیکر در مناطق زلزله زده و شهر کرمانشاه خبر داد.

میزبانی ۱۲۰ هنرمند از سراسر کشور در برنامه شادپیماییبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه  مهناز فتاحی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه   اظهار داشت: سال گذشته از روزهای اول وقوع زلزله در این مناطق حضور داشتیم تا بتوانیم به سهم خود کمکی به کودکان و نوجوانان کنیم.

وی با اشاره به حضور هنرمندان استانی و کشوری در این مناطق افزود: همچنین جشن بزرگ پیامبر مهربانی را نیز برگزار کردیم که مورد استقبال مردم در این مناطق قرار گرفت.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه بیان کرد: برای اولین بار در ایران برنامه شادپیمایی را در مناطق زلزله زده برگزار میکنیم که این برنامه در روز ۲۶ آبان ماه با حضور هنرمندانی از سراسر کشور در سالن اهرار سرپل ذهاب و سالن امتحانات آموزش و پرورش ثلاث باباجانی برگزار می‌شود و تعدادی از این گروها در روستاها و برخی از محلات این دو شهرستان به اجرای برنامه می پردازند.

وی افزود: در روز ۲۷ آبان ساعت ۹ صبح هم برنامه شادپیمایی در ورزشگاه امام خمینی (ره) شهر کرمانشاه و در صورت مساعد بود هوا ساعت ۱۴ در مسکن مهر شهرک دولت آباد، با حضور هنرمندان و گروهای بوک بارانه و سرود و موسیقی کرمانشاه برگزار می‌شود.

فتاحی برگزاری این برنامه را یک فرصت دانست و گفت: این برنامه اولین تجربه است و تنها مختص به کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نیست بلکه متعلق به استان کرمانشاه است و ما باید از این رویداد مهم در جهت استفاده از تجارب و آشنایی با عروسک های کشور استفاده کنیم.

وی تصریح کرد: رویکرد ما برای حضور عروسک‌های این برنامه یک رویکرد فرهنگی است و تمام تلاش ما این بوده که از اسطوره‌های ایرانی همچون رستم و سهراب، شنگول و منگول استفاده کنیم تا بار فرهنگی متناسب داشته باشیم.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه عنوان کرد : همانطور که شهر مریوان اکنون به یک قطب جهت برگزاری تئاتر خیابانی تبدیل شده است، برنامه ما این است که کرمانشاه را به قطب شاد پیمایی و عروسک نمایی تبدیل کنیم و این مهم زمانی عملی می‌شود که همه پای کار باشند.

وی اظهار داشت: در برنامه شادپیمایی میزبان ۱۲۰ هنرمند از سراسر کشور، ۱۴ عروسک غول پیکر هستیم که از این تعداد ۸ عروسک مربوط به استان کرمانشاه است که چهار عروسک نیز با توجه به فرهنگ منطقه تهیه شده است.

فتاحی در پایان افزود: در استان کرمانشاه ۴۰ مرکز داریم که از این تعداد ۳۶ مرکز ثابت، ۲ مرکز سیار و ۲ مرکز فراگیر است که مرکز فراگیر مختص کودکان و نوجوانان نابینا و ناشنوا است.

 

انتهای پیام/ز

 

اولین بار در ایران برنامه شادپیمایی  در مناطق زلزله زده

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.