مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه ۲ کشور گفت: هیچگونه کمبودی در تامین آرد برای نانوایی‌های مازندران وجود ندارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، سید محمد جعفری مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه ۲ کشور گفت: بیش از ۱۰ هزار و ۵۰۰ تن گندم جهت تولید آرد مورد نیاز نانوایی‌های آزادپز استان در آبان ماه امسال تاکنون از سوی شرکت غله به کارخانجات آردسازی استان فروخته شد که در مقایسه با فروش مهرماه بیش از هزار تن افزایش داشته است.

وی افزود: با توجه به این روند تا پایان آبان ماه این افزایش فروش به مقدار هزار و ۵۰۰ تن نسبت به ماه گذشته خواهد رسید.

جعفری همچنین به آرد مورد نیاز خبازی‌های دولتی اشاره کرد و گفت: ماهانه حدود ۲۲ هزار تن گندم جهت تولید آرد مورد نیاز نانوایی‌های یارانه‌ای استان از سوی شرکت غله به کارخانجات آردسازی ارائه می‌شود.

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه ۲ کشور افزود: با توجه به ذخایر استراتژیک هیچ گونه کمبودی در خصوص تامین آرد خبازی‌های استان وجود ندارد.

وی گفت: از ابتدای آذرماه امسال با توجه به راه اندازی سامانه فروش گندم و آرد نانوایی‌های آزادپز، صنوف و صنایع، فروش گندم و آرد از طریق سامانه مذکور انجام خواهد شد.

جعفری افزود: کلیه واحد‌های خبازی آزادپز و سایر صنوف آردبر (قنادان، کیک و کلوچه و شیرینی) باید با هماهنگی نمایندگی‌های شرکت غله در شهرستانها، اتحادیه‌های مربوطه و ادارات صنعت، معدن و تجارت شهرستان‌ها حداکثر تا ۲۸ آبان ماه امسال نسبت به ثبت نام در سامانه یاد شده اقدام کنند.

لازم به ذکر است؛ در حالیکه سرانه کشوری تعداد نانوایی به ازای هر یک هزار و ۳۰۰ نفر یک نانوایی است که این رقم در مازندران بازای هر ۷۵۰ نفر یک واحد است.

انتهای پیام/ م

آرد مازندران فراتر از نیاز نانوایی‌ها

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.