بارش باران در مناطقی از جنوب و مرکز استان بوشهر از بامداد امروز آغاز شده است.

آغاز بارش رحمت الهی در استان بوشهربه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: بارش‌ها از حدود ظهر امروز شدت می‌یابد و دیگر نقاط استان را هم در برمی‌گیرد.

پیام مساعدی افزود: باران تا جمعه ادامه دارد، اما شدت آن از ظهر امروز تا صبح فردا (پنجشنبه) و بعدازظهر فردا تا جمعه خواهد بود.

وی ادامه داد: شدت بارش‌ها از شمال و مرکز استان آغاز می‌شود و سپس به مناطق جنوبی استان می‌رود.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر بیان کرد: بارش‌ها همراه با رعد و برق و تندباد خواهد بود که باعث آبگرفتگی معابر عمومی و اختلال در رفت و آمد‌های درون شهری در مناطق شمالی و مرکزی استان (دیلم، گناوه، بوشهر، خارگ و مناطقی از دشتستان و تنگستان) می‌شود و احتمال ریزش تگرگ هم وجود دارد.

مساعدی گفت: با توجه بارش شدید باران در استان کهگیلویه و بویراحمد و مناطقی از استان‌های فارس و خوزستان درباره سیلابی شدن مسیل‌ها و طغیان رودخانه‌های فصلی و همچنین وقوع سیلاب در جاده‌های منتهی به استان‌های همجوار هشدار داده می‌شود.

وی با اشاره به وزش تندباد و تلاطم خلیج فارس در این مدت، عنوان کرد: پیش بینی می‌شود سرعت وزش باد در برخی ساعات به بیش از ۷۰ کیلومتر در ساعت و ارتفاع موج به بیش از دو ونیم متر برسد، بنابراین توصیه می‌شود از تردد‌های دریایی غیرضروری به ویژه تردد شناور‌های سبک و تفریحی خودداری شود.

یادآور می‌شود، به علت شرایط جوی مدارس مقطع دبستان و پیش دبستانی شهرستان‌های بوشهر و دیلم در نوبت صبح امروز تعطیل شد.

انتهای پیام/ک

 هشدار هواشناسی بوشهر درباره آبگرفتگی معابر و سیلاب از چهارشنبه تا جمعه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.