در پی اولین سالگرد زلزله استان، رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه به همراه سرپرست اداره دامپزشکی شهرستان سرپل ذهاب از دامداری‌های آسیب دیده روستایی بازدید و مشکلات موجود را بررسی کردند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ، به دنبال اولین سالگرد زلزله با تاکید سرپرست اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه ، مجید همتی رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی اداره کل دامپزشکی به همراه مسئول اداره دامپزشکی سرپل ذهاب جهت بررسی بیماری دام‌ها و اقدامات پیشگیرانه بهداشتی دامپزشکی از قبیل: سم پاشی دامداری‌ها و عملیات مایه کوبی دام‌ها از تعدادی از روستا‌های مناطق زلزله زده سرپل ذهاب و قصرشیرین بازدید کردند.

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی دامپزشکی استان ضمن معاینه و بررسی وضعیت سلامت دام‌ها در این مناطق، تاکید کرد: مسئولین اداره‌های دامپزشکی در مناطق زلزله زده در بررسی‌های میدانی وضعیت عملیات واکسیناسیون و پیشگیری از بیماری‌ها طی یک سال گذشته اعلام و اگر چنانچه در منطقه‌ای عملیات مایه کوبی و سم پاشی بدن و جایگاه‌های دام باقی مانده در اسرع وقت جهت پیشگیری از بیماری‌ها اقدامات لازم را به عمل آورند.

وی با اشاره به انجام بازدید‌های لازم از اداره‌های دامپزشکی و همچنین مراکز درمانی و مایه کوبی بخش خصوصی شهرستان‌های زلزله زده، به ارائه خدمات به صورت تمام وقت به دامداران تاکید شد.

همتی تصریح کرد: جهت ایجاد ثبات و پایداری در منطقه و همچنین پیشگیری از بیماری ها، عملیات واکسیناسیون، سم پاشی، پایش و مراقبت از بیماری‌ها به صورت مستمر و مداوم در این مناطق همچنان ادامه دارد. 

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه در مناطق زلزله زده همچنان نخاله‌های ساختمانی در روستا‌ها وجود دارد و آسیب دیدن جایگاه‌های دام و نبودن وضعیت بهداشتی مناسب دادن جیره و خوراک مناسب به دام‌ها لازم و ضروریست و توصیه می‌شود که دامداران همکاری‌های لازم را با اکیپ‌های مایه کوبی و اداره‌های دامپزشکی داشته باشند.

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی دامپزشکی استان همچنین از دامداران خواست: هرگونه تلفات یا علائم بیماری در دام را در اسرع وقت به صورت حضوری با ادارت دامپزشکی و یا با تلفن ۱۵۱۲ و یا سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۰۰۰۱۵۱۲ با اداره کل دامپزشکی در میان بگذارند .

 

 

انتهای پیام/د

سرپرست اداره کل دامپزشکی استان از مناطق زلزله زده

برچسب ها: اخبارپزشکی ، سلامت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.