ناظری پور معاون فرماندار همدان گفت: فرهنگ کتابخوانی باید از مهد کودک ها و مدارس ابتدایی آغاز شود.

ضرورت گسترش  فرهنگ کتابخوانی در مدارس ابتداییبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ ناظری پور، معاون فرماندار همدان در نشست انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان همدان گفت: گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی باید مورد توجه همه دستگاه های اجرایی و بخصوص  متولیان فرهنگی قرار گیرد.

وی  با بیان اهمیت ادامه‌ ی ترویج فرهنگ کتابخوانی در بین کودکان و نوجوانان گفت:  فرهنگ کتابخوانی باید از مهد کودک ها و مدارس ابتدایی آغاز شود تا شاهد ایجاد فرهنگی ماندگار در این زمینه باشیم.

معاون فرماندار همدان با بیان اینکه متاسفانه کتابخانه های مدارس از غنای لازم برخوردار نیست،گفت: باید تمامی دستگاه های متولی فرهنگی در جهت افزایش ظرفیت و غنای کتابخانه مدارس اقدامات لازم را انجام دهند.

وی در ادامه تاکید کرد: توجه به رشد فرهنگ مطالعه در بین دانش آموزان آینده کشور را از هر جهت تضمین می کند.

زارعی رئیس کتابخانه های عمومی استان همدان هم در این نشست با تبریک هفته کتاب و کتابخوانی گفت: باید رفتار فرهنگی و مطالعه فرهنگی در جهت شناخت بیشتر جامعه مورد توجه قرار گیرد.

وی از تجلیل برترین های حوزه کتاب در ۲۹ آبان ماه در همدان خبر داد و گفت: در این جلسه از فعالان حوزه کتاب و کتابخوانی شهرستان و استان همدان تجلیل خواهد شد.

زارعی با بیان اینکه پروژه کتابخانه بزرگ مریانج در دهه فجر امسال به بهره برداری خواهد رسید،گفت:کتابخانه مریانج را آخر آذر تحویل گرفته و تا دهه فجر تجهیز خواهیم کرد.

 رییس کتابخانه های عمومی استان همدان با اشاره به توسعه کتابخانه در روستاهای شهرستان گفت: تجهیز و ساخت کتابخانه روستا در اولویت قرار گرفته و به طور جدی به ساخت و تجهیز کتابخانه های روستایی  مورد توجه قرار خواهد گرفت.

وی در ادامه تاکید کرد:باید از ظرفیت روستاهای فعال در زمینه کتاب و کتابخوانی به روستاهای همجوار استفاده کرد.

زارعی با بیان اینکه همدان باید به مرکز کتابخوانی کشور تبدیل شود،گفت: ایجاد کتابخانه و مراکز مطالعات سیار به طور جدی در دستور کار قرار دارد و چندین ایستگاه مطالعه و کتابخانه سیار در سطح شهرستان  و استان همدان ایجاد شده است.

محبیان ریس انجمن کتابخانه های شهرستان همدان  نیز در این جلسه گفت: دو کتابخانه مرکز همایش های قرآنی با ۵ هزار جلد کتاب با متراژ ۷۰۰متر  و کتابخانه عمومی فرهنگسرای ولایت با ۳هزار جلد کتاب و متراژ ۳۰۰متر با مساعدت دستگاه های اجرایی افتتاح خواهد شد.

وی گفت:تور کتابخانه گردی در سطح شهرستان همدان برگزار می شود که از رشد فرهنگ کتاب و کتابخوانی را به دنبال خواهد داشت.

رییس کتابخانه عمومی شهرستان همدان به نشست کتاب خوان مفاخر که در سطح شهرستان همدان در حال اجراست اشاره کرد و گفت: این نشست با حضور شخصیت های برتر استانی و شهرستانی ۲۷ آبان در تالار قرآن برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/ د.ا

 

ضرورت گسترش  فرهنگ کتابخوانی در مدارس ابتدایی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.