مدیر مرکز ترویج و خدمات جهاد کشاورزی بخش ارم دشتستان گفت:کاشت گوجه فرنگی در بخش ارم از مرداد ماه آغاز شده و برداشت تا اواسط دی ماه ادامه خواهد داشت.

برداشت گوجه فرنگی در بخش ارم دشتستان تا اواسط دی ماه ادامه داردمحمود مهردوست در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، بیان داشت: مزارع بخش ارم دشتستان از مناطق حاصلخیز و مناسب استان بوشهر و کشور برای کشت خارج از فصل گوجه فرنگی است.

وی افزود: ۶۰۰ هکتار از اراضی بخش ارم زیر کشت گوجه فرنگی است وکشاورزان منطقه اکنون درحال برداشت محصول گوجه فرنگی هستند.

رئیس مرکز ترویج و خدمات جهاد کشاورزی بخش ارم دشتستان ادامه داد:سازمان جهاد کشاورزی در راستای مقابله با کم آبی اجرای طرح الگوی کشت را برای کشاورزان تعریف و اجرایی کرده است.

مهردوست عنوان کرد: پیرو این طرح سهم بخش ارم برای کشت گوجه فرنگی ۶۰۰ هکتار بوده و این سهمیه بین کشاورزان این منطقه تقسیم و به هر کشاورز مجوز کاشت یک تا چهار گوجه فرنگی داده شده است.

وی تاکید کرد:گوجه فرنگی بخش ارم در زمانی که هیچ جای کشور این محصول را تولید و عرضه نمی‌کند در این منطقه تولید و به بازار وارد می‌شود و محصول آن به دلیل شرایط خوب آب و هوایی دارای کیفیتی مطلوب است.

مهردوست خاطر نشان کرد:در هر هکتار مزرعه گوجه فرنگی  ۴۰ تا ۵۰ تن گوجه فرنگی برداشت می‌شود.

وی توسعه شیوه‌های نوین آبیاری در بخش ارم را بسیار پر اهمیت دانست و تصریح کرد: شیوه آبیاری نوین در دو هزار هکتار از اراضی بخش ارم  اجرا شده است که این امر علاوه بر صرفه جویی در مصرف آب سبب بهبود کیفیت محصولات کشاورزی نیز شده است.

انتهای پیام/م

۲۰۰۰ هکتار از اراضی بخش ارم تحت شیوه آبیاری نوین است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.