رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی مشهد گفت: ٢٢٠برنامه در مشهد با هدف ترویج فرهنگ کتابخوانی در هفته کتاب برگزار خواهد شد.

برگزاری بیش از ٢٠٠برنامه به مناسبت هفته کتاب خوانی در مشهدبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ؛ محمد رضا بدیع زادگان رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی مشهد در نشست خبری با اصحاب رسانه، به برنامه‌های هفته کتاب اشاره کرد و گفت: ٥٢کتابخانه عمومی در مشهد قرار دارد که در تمامی این کتابخانه‌ها ویژه برنامه‌های هفته کتاب برگزار می‌شود.

وی افزود: از این تعداد ٥٢ کتابخانه در مشهد، ٢ کتابخانه در روستا‌های مشهد و ٢کتابخانه سیار که ١٢روستا را پوشش می‌دهند و ٦ کتابخانه در حاشیه شهر قرار دارد که در هفته کتاب ٢ باب کتابخانه به حاشیه شهر مشهد اضافه خواهد شد.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی مشهد گفت: کتابخانه‌های عمومی دیگر فقط مخزن کتاب و امانت دادن نیستند و به فرهنگسرای اجتماعی تبدیل شده اند و برنامه هایی همچون نشست‌های کتابخوانی و برنامه‌هایی برای کودکان و خانواده‌ها جهت ترویج فرهنگ کتابخوانی برگزار می‌کنند.

بدیع زادگان از افتتاح بزرگترین کتابخانه مرکزی در مشهد خبر داد و افزود: در دهه فجر شاهد افتتاح این کتابخانه با تسهیلاتی زیاد، تنوع در کتاب‌ها و بخش‌های مختلف در آن خواهیم بود.

وی با بیان افزایش استقبال مردم از فرهنگ کتابخوانی گفت: در جشنواره کتابخانه رضوی مشهد ٥٠هزار نفر شرکت کردند که رشد ١٥٠درصدی نسبت به زمان مشابه سال قبل داشته و بخش کودکان نیز مورد استقبال خانواده‌ها قرار گرفت که نشان دهنده آن است خانواده‌ها به اهمیت کتاب و کتابخوانی در زندگی فرزندان خود پی برده اند و کودکان خود را تشویق به خواندن کتاب می‌کنند.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی مشهد تصریح کرد: دوستداران کتاب برای استفاده آسان‌تر و سریع‌تر از خدمات کتابخانه‌ها می‌توانند با عضویت در سامانه مدیریت یکپارچه کتابخانه عمومی سامان با آدرس samanpl.ir ،کناب یا موضوع و نویسنده مورد نظر خود را در تمامی کتابخانه‌های کشور جستجو و رزرو نمایند، همچنین عضویت در کتابخانه‌ها نیز تا ٢٦ آبان رایگان خواهد بود.
 
انتهای پیام// آ.ح
 

برگزاری بیش از ٢٠٠برنامه به مناسبت هفته کتاب خوانی در مشهد

برچسب ها: فرهنگی ، کتاب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.