رییس شورای اسلامی شهرستان اندیکا از مسدود شدن راه ارتباطی روستاهای اندیکا بر اثر طغیان رودخانه فصلی 'دره شیران' و 'سرحونی' ناشی از بارندگی های روز گذشتهدر این شهرستان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، محمد مولایی غریبوند، رییس شورای اسلامی شهرستان اندیکا با بیان اینکه بارندگی های شدید و سیل آسا در این شهرستان منجر به طغیان رودخانه های دره شیران و سرحونی و به دنبال آن مسدود شدن راه ارتباطی 10 روستا شده است، گفت: تنها راه دسترسی اهالی این 10 روستا در زمان فعلی جاده رگ منار است که آن هم به دلیل سخت گذر بودن تنها تردد خودروهای کمک دار از آن امکانپذیر است.

وی به انجام طرح مطالعاتی احداث پل بر روی این رودخانه ها از سال ها پیش و احتمالا ابلاغ اعتبار برای اجرای آن اشاره کرد و اذعان داشت: متاسفانه تاکنون در عمل، اقدامی صورت نگرفته است.

مولایی غریبوند این روستاها را شامل؛ چال منار، چال دیره، چال سنگا، پای راه منار، هشت پیچ، بنه فیض اله، چال انجیر، چال طلا، نثار باور احمد و چال تکاب با مجموع بیش از 500 خانوار عنوان کرد.

رییس شورای اسلامی شهرستان اندیکا بیان داشت: طغیان این رودخانه ها در فصل بارندگی مشکل دیرینه اهالی این روستاها است و اهالی این روستاها حداقل حدود 6 ماه از سال با این مشکل روبرو هستند.

این مقام مسئول افزود: سال گذشته یک زن باردار به دلیل طغیان این رودخانه سقط جنین کرد و در زمان فعلی نیز در صورت بروز حادثه امدادرسانی به سختی و کندی انجام می شود.

انتهای پیام/گ

ریزش کوه جاده را مسدود کرد

برچسب ها: مدیریت بحران ، حوادث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.