پس از آلمان، دولت اسپانیا نیز حمایت خود را از تشکیل ارتش مستقل اروپایی اعلام کرد و آن را در جهت تقویت اتحادیه اروپا دانست.

اسپانیا نیز حمایت خود را از ایده تشکیل ارتش مستقل اروپایی اعلام کردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، دولت اسپانیا نیز اعلام کرد از ایده تشکیل ارتش مستقل اروپایی حمایت می‌کند.

«مارگاریتا روبِلز» وزیر دفاع اسپانیا، با بیان اینکه مادرید از ایده امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه، برای تشکیل ارتش اروپایی استقبال می‌کند افزود دولت اسپانیا این ایده را همانند هر امر دیگرِ تقویت‌کننده اتحادیه اروپا، مثبت ارزیابی می‌کند.

وی با این حال تأکید کرد این پروژه باید در چارچوب «بیشترین همکاری و همبستگی» بین اعضای اتحادیه اروپا و سازمان ناتو اجرایی شود.

پیش از این نیز آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان، با بیان اینکه «زمان وابستگی ما (اتحادیه اروپا) به دیگران به سر آمده»، حمایت برلین از تشکیل ارتش مستقل اروپایی اعلام کرده بود.

این ابتکار رئیس‌جمهور فرانسه اما با واکنش تند دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، مواجه شد و ترامپ آن را «بسیار توهین‌آمیز» دانست و با طعنه گفت «به نظر اروپا باید اول سهم عادلانه مالی خود در سازمان ناتو را پرداخت کند».

امانوئل مکرون اخیراً در گفتگو با یک رادیوی فرانسوی با بیان اینکه خروج آمریکا از «پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد» بین مسکو و واشنگتن، امنیت اروپا را در معرض خطر قرار می‌دهد بر لزوم تشکیل یک «ارتش کاملاً اروپایی» تأکید کرد و خواستار حمایت اروپا در قبال «چین، روسیه و حتی آمریکا» شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار