مدیر ستاد اقامه نماز استان اصفهان گفت: مسوولان دستگاه‌ها باید به حضور در صفوف نماز جماعت ادارات خود جدی‌تر باشند چرا که تحقیقات ما ثابت کرده است در هر اداره و ارگانی که مسوولان هم در صفوف نماز جماعت اداره خود حضور دارند، حضور کارمندان نیز در صفوف نماز جماعت بیشتر است.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حجت‌الاسلام ابراهیم رنجبر مدیر ستاد اقامه نماز استان اصفهان ظهر امروز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه شهر اصفهان، با اشاره به حماسه 25  آبان مردم اصفهان اظهار کرد: اولین اجلاس استانی نماز در هفته گذشته برگزار شد و اقشار مختلف مردم و مسوولان حضور داشتند، اجلاس سراسری نماز نیز در سطح ملی در نیمه آذرماه در سمنان برگزار خواهد شد که شیوه‌های دعوت به نماز را تبیین می‌کند.

وی با بیان این که پس از سال‌ها متوجه شدیم خانواده‌ها در شیوه‌های دعوت فرزندان خود به نماز مشکل دارند، بیان کرد: خداوند در آیه 132 سوره طه خطاب به پیامبر می‌فرماید ای پیامبر خانواده خود را به نماز دعوت کن و بر آن اصرار داشته باش، در تاریخ اهل سنت و شیعه نقل کرده‌اند پس از نزول این آیه پیامبر به مدت 6 الی 9 ماه به درب خانه حضرت زهرا می‌آمدند و با دعوت به نماز، آیه تطهیر را می‌خواندند.

مدیر ستاد اقامه نماز استان اصفهان ادامه داد: اولاً این که پیامبر هرروز به درب خانه حضرت زهرا می‌آمدند نشانگر این بود که می‌خواستند نشان دهند اهل‌بیتشان در این خانه هستند و برای دعوت به نماز باید صبر و پافشاری کرد، چطور اگر فرزندانمان در یکی از دروس دچار ضعف باشد سعی در حل مشکل او داریم آیا در نمازخوان کردن فرزندانمان هم همین اهتمام را داریم یا خیر.

وی با بیان این که دعوت به نماز باید دائمی اما با حالت مهربانی باشد، عنوان کرد: خداوند در سوره مریم به دعوت دائمی حضرت ابراهیم به نمازخوان کردن خانواده خود اشاره کرده است.

رنجبر در پایان گفت: در خصوص زیرساخت‌ها و مکان‌های مناسب در ادارات هیچ مشکلی نداریم، اما مسوولان دستگاه‌ها باید به حضور در صفوف نماز جماعت ادارات خود جدی‌تر باشند چرا که تحقیقات ما ثابت کرده است در هر اداره و ارگانی که مسوولان هم در صفوف نماز جماعت اداره خود حضور دارند، حضور کارمندان نیز در صفوف نماز جماعت بیشتر است.

 

انتهای پیام/م

برچسب ها: نماز جمعه ، خانواده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.