امام جمعه موقت گرگان گفت :هفته وحدت بهترین فرصت برای اتحاد بیشتر مسلمانان است.

هفته وحدت بهترین فرصت برای اتحاد بیشتر مسلمانان است به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان ، حجت الاسلام قاسم لیوانی ظهر امروز در خطبه‌های نماز وحدت آفرین جمعه گرگان به فرارسیدن هفته وحدت اشاره کرد و گفت: تقویت همدلی و برادری و صمیمیت بین شیعه و سنی از مهم‌ترین آثار نامگذاری هفته وحدت از سوی حضرت امام خمینی(ره) بوده است.

لیوانی افزود:این اقدام حکیمانه آثار بسیار خوبی را در طول 4 دهه پس از انقلاب اسلامی شاهد بوده‌ایم که تقویت برادری همدلی دوستی و رفاقت بین شیعه و سنی از جمله این آثار است.

امام جمعه موقت گرگان ادامه داد: خوشبختانه در طول این هفته علما و مردم دو فرقه به خصوص در استان‌هایی مانند خراسان جنوبی، کرمانشاه و گلستان در کنار هم جلساتی گرفته و به سخنرانی‌های وحدت‌آفرین می‌پردازند.

وی افزود : به برکت هفته وحدت ما شاهد هیچ‌گونه نزاع به علت اختلاف مذهب و فرقه در جمهوری اسلامی ایران نیستیم. اما پیش از انقلاب برخی عقاید انحرافی حتی در همین منطقه ما وجود داشت.

امام جمعه موقت گرگان گفت: اتحاد موجود بین شیعه و سنی موضوعی است که متاسفانه در برخی ممالک اسلامی به خصوص کشورهایی که مروج وهابیت هستند، دیده نشده بلکه دیگر فرقه را تکفیر می‌کنند. وهابیون مسلمانانی را که به قرآن و پیامبر واحد اعتقاد دارند را تکفیر می‌کنند اما در جمهوری اسلامی مردم شیعه و سنی با صفا و صمیمیت در کنار هم زندگی می‌کنند.

لیوانی در پایان هم به حادثه تلخ جان‌باختن آقایان نوربخش و تاج‌الدینی در حادثه تصادف روز گذشته در بریدگی شصت‌کلا اشاره کرد و گفت: در این حادثه مدیران متدین و متخصص را از دست داده‌ایم و این حادثه‌ای سنگین و دردناک بود .

انتهای پیام/گ/س

خطبه های نماز جمعه گلستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.