لیگ ملت های اروپا؛

ایتالیا - پرتغال/ آتزوری در سن سیرو آماده انتقام از شاگردان سانتوس

حساس‌ترین مسابقه امشب لیگ ملت‌های اروپا بین تیم‌های ایتالیا و پرتغال برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، رقابت‌های لیگ ملتهای اروپا امشب با برگزاری چند دیدار پیگیری می شود که در مهمترین بازی تیم ملی ایتالیا در ورزشگاه سن سیرو شهر میلان میزبان تیم ملی پرتغال خواهد بود.

این دیدار از گروه سوم لیگ A رقابت ها و از ساعت ۲۳ و ۱۵ دقیقه برگزار می شود. در جدول این گروه پرتغال ، دو مسابقه انجام داده است که با یک بازی کمتر نسبت به ایتالیا و لهستان دیگر تیم‌های این گروه با ۶ امتیاز در صدر جدول قرار دارد و ایتالیا با ۴ و لهستان با یک امتیاز در رتبه های بعدی این گروه قرار دارند. لهستان تیم سقوط کرده این گروه امشب قرعه استراحت روبرو شده است و دو تیم دیگر به میدان می روند.

ایتالیا - پرتغال/آتزوری در سن سیرو آماده انتقام از شاگردان سانتوس

آتزوری اگرچه این رقابت‌ها را قدرتمندانه آغاز نکرد اما بازی آخر مقابل لهستان در خاک این کشور که با پیروزی یک بر صفر ایتالیا با گل دقیقه ۹۲ همراه بود، نوید بازگشت روزهای خوب ایتالیا را می داد. شاگردان مانچینی اگرچه در آن مسابقه به سختی از سد لهستان گذشتند اما در طول مسابقه بازی روان ، هجومی و زیبایی را به نمایش گذاشتند و موقعیت‌های فراوانی خلق کردند که هواداران فوتبال ایتالیا را به تیمشان امیدوار کرد. مانچینی در آن مسابقه از سه وینگر آماده تکنیکی و سرعتی این روزهای لیگ ایتالیا یعنی برناردسکی، اینسینیه و کیه زا، در خط حمله استفاده کرد که این خط را بسیار خطرناک کرده بود. این سه مهاجم بارها خط دفاع لهستان را آزار دادند. البته مانچینی برای دیدار امشب مقابل پرتغال فدریکو برناردسکی مهاجم تیم یوونتوس را به دلیل مصدومیت در اختیار ندارد و در بازی امشب احتمالا از چیرو ایموبیله در نوک خط حمله به جای برناردسکی استفاده خواهد کرد.

در خط هافبک آتزوری، حضور مارکو وراتی و جورجینیو دو هافبک خلاق در میانه میدان باعث بالا رفتن خلاقیت در تیم ایتالیا شده است. اما سورپرایز اصلی مانچینی برای این دیدار در خط هافبک و حتی کل لیست جدید او برای دیدار با پرتغال و دیدار دوستانه با آمریکا، حضور ساندرو تونالی هافبک ۱۸ ساله تیم برشا است. تونالی که از لحاظ چهره، استایل و البته سبک بازی شباهت زیادی به آندره آ پیرلو دارد و به پیرلوی دوم فوتبال ایتالیا معروف شده است، اگرچه در سری B و تیم برشا بازی می‌کند اما توجه تیم‌های بزرگ ایتالیا و حتی خارج از ایتالیا را به خود معطوف کرده است و از همین حالا رقابت تیم های بزرگ برای خرید وی شدید شده است. مانچینی هم با دعوت از این بازیکن نشان داد که او نیز استعداد این ستاره جوان را درک کرده است و با وجود بازی در لیگ پایین تر او را به تیم ملی فراخوانده است.

ایتالیا - پرتغال/آتزوری در سن سیرو آماده انتقام از شاگردان سانتوس

در خط دفاع ایتالیا نیز کیلینی و بونوچی همچنان انتخاب اول برای قلب خط دفاع محسوب می شوند و جایگاه فلورنزی نیز در دفاع راست ثبیت شده است. در سمت چپ خط دفاع نیز بیراگی با توجه به بازی خوب مقابل لهستان و زدن تک گل ایتالیا در آن بازی احتمالا در بازی امشب نیز به میدان می رود. دوناروما هم همچنان انتخاب اول مانچینی در درون دروازه است.

در طرف مقابل تیم ملی فوتبال پرتغال در نبود رونالدو هر دو مسابقه قبلی خود مقابل ایتالیا و لهستان را با پیروزی پشت سر گذاشته و شانس اصلی صعود از این گروه به شماد می رود. رونالدو در لیست جدید فرناندو سانتوس نیز برای دو مسابقه بعدی با ایتالیا و لهستان حضور ندارد. گفته می‌شود که غیبت کریستیانو رونالدو در اردوی تیم ملی پرتغال به دلیل تحریم شدن این رقابت‌ها از سوی مهاجم یوونتوس است.

طبق ادعای سایت توتومرکاتوو ایتالیا، رونالدو باور دارد که یوفا همدست باشگاه رئال مادرید شده است تا در ناکام گذاشتن این ستاره پرتغالی برای کسب جوایز فردی از جمله جایزه بازیکن سال اروپا و جایزه بهترین بازیکن فیفا تأثیر بگذارد، دو جایزه‌ای که به هم تیمی سابق او لوکا مودریچ تعلق گرفت. او همچنین کارت قرمز غیرمنتظره‌ای که در اولین بازی اروپایی این فصلش (در خانه والنسیا) به صورت مستقیم گرفت را هم بخشی از این توطئه می‌داند و به همین دلیل تصمیم گرفته که مقابله به مثل کند و این کار را در قالب تحریم لیگ ملت‌های اروپا انجام می‌دهد.

رونالدوی 33 ساله بدون هیچ دلیل خاصی و با هماهنگی با فدراسیون فوتبال پرتغال از حضور در اردوی فعلی و پیشین تیم ملی کشورش خودداری کرده است. سایت توتومرکاتو در این خصوص نوشته است: کریستیانو رونالدو نمی‌خواهد با حضورش باعث موفقیت و شهرت لیگ ملت‌های اروپا شود و به همین دلیل عمداً تصمیم گرفته که در این رقابت‌ها که او مهمترین ستاره‌اش محسوب می‌شود، شرکت نکند.

در تیم ملی پرتغال، آندره آ سیلوا مهاجم تیم سویا که هفت گل برای این تیم در این فصل زده است و از بهترین گلزنان این فصل لالیگا محسوب می شود و برناردو سیلوا هافبک تیم منچسترسیتی که درخشش فوق العاده در بازیهای اخیر این این به خصوص در دربی منچستر داشت، از آماده ترین بازیکنان محسوب می شوند.

دیدار رفت دو تیم با پیروزی یک بر صفر پرتغال به پایان رسید.

ایتالیا - پرتغال/آتزوری در سن سیرو آماده انتقام از شاگردان سانتوس

سایر مسابقات امشب لیگ ملت های اروپا:

ترکیه - سوئد (گروه دوم لیگ B)

آلبانی - اسکاتلند (گروه اول لیگ C)

صربستان - مونته نگرو (گروه چهارم لیگ C)

رومانی - لتونی (گروه چهارم لیگ C)

آذربایجان - جزایر فارو (گروه سوم لیگ D)

مالت - کوزووو (گروه سوم لیگ D)


بیشتر بخوانید:

پایان راه رونی در تیم ملی انگلیس با غلبه بر آمریکا/پیروزی قاطع آلمان مقابل روسیه

شکست اسپانیا مقابل کروات ها در ثانیه های پایانی/پیروزی بلژیک و صعود بوسنی

هلند - فرانسه/تقابل لاله های شکوفا شده و قهرمان جهان در روتردام


انتهای پیام/

پیش بازی هفته پنجم لیگ ملت های اروپا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار