ملی پوش وزنه برداری گفت: با وجود ترکیب ناقص و اینکه برخی از نفرات تیم ملی را در مسابقات جهانی نداشتیم توانستیم رتبه خوبی کسب کنیم.

سعید علی حسینی در گفت و گو با خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره شرایط خودش اظهار داشت: متاسفانه مدتی است درگیر آسیب دیدگی بودم این شانس به من رو نکرد تا در رقابت های جهانی حضور پیدا کنم. اکنون هم بعد از مدتی استراحت و پشت سر گذاشتن مراحل درمانی تمریناتم را دوباره شروع کرده ام تا دوباره به اردوهای تیم ملی باز گردم.مصدمویتم خوشبختانه در حال برطرف شدن است.

رتبه سومی نشان داد قهرمانی سال گذشته شانسی نبوده است

او درباره کسب عنوان سومی دنیا هم با وجود ترکیب ناقص بیان کرد: با وجود ترکیب ناقص و با وجود اینکه برخی از نفرات تیم ملی را نفرات جوان و کم تجربه تشکیل داده بودند و در روزهای آخر اردو هم برخی اتفاقاتی دست به دست هم داد تا سلیمانی و تیموری شانس حضور در رقابت های جهانی را از دست دادند اما با این حال خوشبختانه توانستیم رتبه خوبی را به خودمان اختصاص دهیم. شاید اکثر ملی پوشان نخستین تجربه شان در میدان بزرگ جهانی بود ولی در این حال با ثبت رکوردهای خوب نشان دادند ، حرف های زیادی برای گفتن دارند ، قهرمانی سال گذشته ما هم تصادفی نبوده است.امیدوارم هیچ ورزشکاری پیش مردم کشورم شرمنده نشود.

اگر نفرات مدال آور سال گذشته امسال هم بودند، دوباره قهرمان می شدیم

علی حسینی در ادامه گفت:  پس از اینکه  در سال 2017 بر بام جهان ایستادیم خیلی از کارشناسان طی اظهاراتی ناجوانمردانه و به دور از صداقت عنوان کردند ما در نبود 9 کشور به این افتخار بزرگ دست پیدا کردیم و تکرار این عنوان در سال 2018 محال و دور از باور است اما دیدید که با وجود غیبت نفرات تاثیر گذار تیم ملی باز هم در بین تیم های برتر قرار گرفتیم. شک نداشته باشید اگر کیانوش رستمی، بهداد سلیمی، ایوب موسوی و خود من  در این رقابت ها بودیم مطمئنا به جای عنوان سوم باید امسال قهرمان می شدیم.

اگر من بودم نقره سال گذشته را دوباره تکرار می کردم

دارنده مدال نقره جهان در پاسخ به این سوال که اگر در مسابقات عشق آباد حضور داشت چه رتبه ای بدست می آورد، گفت: با توجه به رکوردهایی که در بازی های آسیایی جاکارتا ثبت کردم پس از سلیمی گردن آویز مدال نقره شدم اگر این رکوردها را دوباره در عشق آباد تکرار می کردم بی شک رده دوم سال گذشته ام را دوباره تکرار می کردم. در دسته فوق سنگین تقریبا مشخص بود تالاخادزه به مدال طلا می رسد. چرا که رقیبی نداشت تا برایش دردسرساز شود. به طور مثال ورزشکاران استونی، برزیل یا ازبک به هیچ وجه نتوانستند در حد خودشان ظاهر شوند، حتی رستم آلبگوف روس هم به دلیل مشکلاتی که از لحاظ دوپینگی برای ورزشکاران کشورش بوجود آمده بود چندان سرحال و قبراق نبود.

تلاش داوودی ستودنی است

او درباره عملکرد علی داوودی این چنین پاسخ داد: عملکرد او خوب بود و توانست برخلاف اینکه تجربه اش زیاد بالا نبود وزنه های خوبی را بر جای بگذارد. معتقدم تلاش او ستودنی است و در حال کوشش است تا بتواند در آینده جا پای بزرگان این رشته بگذارد و برای کشورمان مدال آوری کند. به طور حتم در سالیان آینده این توانایی در او وجود دارد تا به عناوین و افتخارات خوبی برسد.

از فردای خودم خبر ندارم چه برسد به دو سال دیگر

عضو تیم ملی وزنه برداری در مورد اینکه چقدر امیدوار به حضور در المپیک توکیو با توجه به سهمیه 2+2 است، گفت: باید بگویم از فردای خودم خبر ندارم چه برسد به دو سال دیگر و زود است در این باره اظهار نظری داشته باشم و باید دید چه اتفاقاتی در آینده رخ می دهد. تمام تلاش ورزشکاران حاضر در اردوی تیم ملی این است که نماینده شایسته ای برای کشورمان در توکیو باشند و از اعتلای نام ایران و رشته وزنه برداری به خوبی دفاع کنند. البته با توجه به کاهش سهمیه ها شرایط سختی وجود دارد و همه باید تلاش کنند تا در نهایت ۲ نفر به توکیو بروند. البته هر کسی بیشتر تلاش کند، انتخاب می شود. به نظرم مسئولان فدراسیون و کادر فنی باید افرادی که شانس حضور در توکیو را دارند را برگزینند و از آنها حمایت کنند در کنار آن هم برایشان یک برنامه ریزی مناسبی انجام دهند تا مانند المپیک های گذشته باز هم مدال های خوبی نصیب وزنه برداری شود. باز هم تاکید می کنم از الان نمی توان مشخص کرد چه اتفاقاتی تا دو سال آینده رخ خواهد داد.

تمام وزنه برداران مصمم به حضور در المپیک توکیو هستند

علی حسینی در رابطه با اینکه چقدر مصمم به حضور در بازی های المپیک است، این طور واکنش نشان داد و بیان کرد: نه تنها من بلکه سایر وزنه برداران هم سخت در تلاشند تا به المپیک راه پیدا کنند. حتی شخصی مثل علیرضا سلیمانی هم چنانچه ده کیلوگرم رکوردش را ارتقا دهد ، می تواند یکی از مدعیان حضور در بازی های المپیک توکیو باشد. به هر حال نباید فراموش کرد دو سال تا شروع المپیک توکیو فرصت باقی است و حضور هیچ شخصی مشخص نیست. سهراب مرادی در این چند سال اخیر مقتدرانه در تمام مسابقات به روی تخته رفته اما از الان نمی توان پیش بینی کرد تا المپیک چه اتفاقاتی برای او رخ خواهد داد.

او درباره اینکه برخواه عنوان کرده از او اطلاعی ندارد هم گفت: چون من در اردو حضور نداشتم و تمریناتم را به صورت شخصی انجام می دهم، و خود آقای برخواه هم درگیر مسابقات جهانی بودند طبیعی بود که از من اطلاعی نداشته باشد. همانطور که گفتم با شروع دور جدید اردوهای تیم ملی در تمرینات حاضر می شوم خودم را برای مسابقات آماده می کنم.

برخواه و براری می توانستند در صلح و صفا مشکل شان را برطرف کنند

نفر دوم بازی های آسیایی جاکارتا در مورد درگیری برخواه و براری هم این طور واکنش نشان داد:هم برخواه و هم براری می توانستند به دور از حواشی و در آرامش این موضوع را حل و فصل کنند تا این گونه حواشی بوجود نیاید.


بیشتر بخوانید:

موسوی: مسئولان پیگیر تغییر رنگ مدالم هستند/ تمریناتم را شروع کرده و منتظر دعوت برخواه هستم

موسوی:قسمت نبود به بازی های آسیایی بروم/رکوردهایی که در روز رکوردگیری زدم، در حد محلات هم نبود

موسوی:تلاش می کنم تا در بازی های آسیایی در ترکیب اصلی تیم باشم


انتهای پیام / 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار