برگزاری همایش گیاهان دارویی توسط نخستین انجمن گیاهان دارویی در ارومیه

همایش گیاهان دارویی باهمکاری موسسه آموزش عالی آفاق وانجمن گیاهان دارویی استان در ارومیه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ،امیر شهسوارمعاون صنایع کوچک شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه صنایع با کسب و کار کمتر از ۵۰ نفرجز صنایع کوچک به شمار می‌روند گفت: ازسال ۸۴ حمایت وتوسعه از صنایع کوچک که یکی از اهداف شرکت شهرک‌های صنعتی بود شروع وبا توجه به اینکه پراکندگی در صنایع کوچک وجود داشت ونیاز به متراکم سازی آن‌ها نبودو خوشه‌های صنعتی دراستان تشکیل شد.

وی با اشاره به اینکه ۸خوشه صنعتی دراستان وجود دارد افزود:آذربایجان غربی یکی از استان‌های مهم درزمینه تنوع گیاهان دارویی هم ازلحاظ تولید وهم تنوع درکشور بوده ویکی از صنایع مهم و جز نخستین خوشه‌های صنعتی تشکیل شده دراستان می‌باشد.

شهسوار بااشاره به مرکز مشاوره کسب و کار با زیربنا ۸هزارو۸۰۰مترمربع در۴ طبقه در ارومیه واقع شده است گفت: هدف ما ایجاد کسب و کار‌هایی که با سرعت رشد پیدا کرده وبه درآمدزایی برسند درزمینه گیاهان دارویی از ایده‌های جدید، تولید محصولات جانبی و بازار یابی حمایت می‌کنیم.

فرشید فروزین رئیس هئیت مدیره انجمن کارفرمایی تولید و توزیع کنندگان گیاهان دارویی و عرقیات و مدیرعامل کنسرسیوم صادراتی عرقیات گیاهی، گیاهان دارویی و نقل بیدمشک استان با اشاره به اینکه انجمن گیاهان دارویی استان دارای ۸۰ عضو اصلی است گفت:یکی از اهداف مهم این انجمن بالا بردن سطح سواد علمی اعضا انجمن که با مشارکت موسسه آموزش عالی آفاق درنظر داریم با تخفیف ۵۰ درصدی شهریه موسسه، اعضا انجمن تحصیلات عالی خودرا دراین زمینه ادامه دهند.

وی بااشاره به اینکه استان ما گنجینه‌ای از منابع و آب و هوای خوب است افزود:بعضی از بهره برداران از گیاهان دارویی دربرداشت وفرآوری سواد کافی ندارند و باعث ازبین رفتن این منابع طبیعی می‌شوند.

فروزین گفت:خام فروشی گیاهان دارویی یکی از معایب و مشکلات این منطقه است، اگر افراد فعال دراین حوزه به مسائل روز بازار و علم فرآوری توجه داشته باشند دیگر ۷۰ درصد بیدمشک استان به سایر استان‌ها صادر نمی‌شودوپس ازفرآوری به استان باز نمی‌گشت ویا از شیراز برای جمع آوری شیرین بیان به این استان هجوم آورده نمی‌شد.

رئیس هیئت مدیره انجمن گیاهان دارویی استان افزود:۱۳۰ گونه گیاهان دارویی دراستان که ۴۱ گونه ازپرمصرف‌ترین هستند که ذخایر ژنتیکی هم به حساب می‌آیند.

محمدی خواه عضو هیئت علمی موسسه آموزش عالی آفاق با اشاره به اینکه ۳۵۸ موسسه آموزش عالی غیرانتفاعی درکل کشور وجود دارد که ۱۲ تا در استان ما فعال می‌باشند گفت:در آخرین سطح بندی که درکشور انجام شده موسسه آموزش عالی آفاق جزء ۳۰ موسسه‌ای است که سطح یک کشوری را دارند.

وی افزود: ۵۰ رشته مقطع در۳ دانشکده، منابع طبیعی و کشاورزی، فنی مهندسی و علوم انسانی ازسال ۱۳۸۶ فعال است.

محمدی خواه گفت:برای اعضاء انجمن گیاهان دارویی ۵۰ درصدتخفیف شهریه داریم که درسطوح کاردانی و کارشناسی دانشجو می‌پذیرد.

انتهای پیام/م

همایش گیاهان دارویی در ارومیه برگزارشد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.