عضو مجلس افغانستان اعلام کرد که طالبان امروز از برخی روستاهای ولسوالی جاغوری عقب نشینی کرده است.

عقب نشینی طالبان از جاغوری و پایان درگیری ها در مالستانبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، عضو مجلس افغانستان اعلام کرد که طالبان امروز از برخی روستاهای ولسوالی جاغوری عقب نشینی کرده است.

عارف رحمانی، نماینده مجلس افغانستان در مورد آخرین وضعیت امنیتی ولسوالی های جاغوری و مالستان گفت: خوشبختانه با رسیدن نیروهای امنیتی به جاغوری، طالبان مجبور به عقب نشینی از بسیاری از مناطق این ولسوالی شده اند.

رحمانی افزود: باید عملیات تصفیه ای و بازرسی خانه به خانه در بخش هایی از جاغوری مثل داود، پاتو، زیرک، ناوه و حوتقول آغاز شود که احتمال دارد طالبان در این مناطق حضور مخفی داشته باشند.

این عضو مجلس افغانستان در ادامه ابراز داشت: نیروهای امنیتی اعزام شده به جاغوری تاکنون اقدام جدی و تهاجمی گسترده را برای سرکوب طالبان در جاغوری و مالستان آغاز نکرده اند و طالبان با تضعیف روحیه، مجبور به عقب نشینی شده اند.

رحمانی در مورد مالستان نیز اظهار داشت: در مالستان نیروهای های کمکی رسیده است و اکنون درگیری ها ظاهرا در آنجا خاتمه یافته است.

وی در عین حال هشدار داد که اگر مواضع طالبان به صورت کامل در اطراف جاغوری و مالستان از بین نرود و نیروها و تجهیزات کافی دائمی در این دو ولسوالی مستقر نگردد، احتمال قوی وجود دارد که بعد از بازگشت نیروهای کمکی، طالبان دوباره حملات خود را در این ولسوالی ها آغاز کنند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار