جانشین رئیس ستاد اربعین استان کرمانشاه گفت : در همایش بزرگ اربعین حسینی سال ۹۷، حدود یک میلیون و ۱۰۰ هزار زائر اربعین از استان کرمانشاه تردد کردند .

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازکرمانشاه ، همتی جانشین رئیس ستاد اربعین استان کرمانشاه گفت : در همایش بزرگ اربعین حسینی سال ۹۷، حدود یک میلیون و ۱۰۰ هزار زائر اربعین با تردد از این استان خود را به مرز مهران در استان ایلام رسانده و عازم کربلای معلی شدند.

وی گفت : امسال بیش از ۶۲ درصد زائران معادل یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر از مرز مهران عازم مراسم معنوی اربعین شدند که بیش از ۹۰ درصد آن‌ها از استان کرمانشاه عازم این مرز می‌شدند.

وی افزود : همین تعداد نفرات نیز موقع برگشت از کرمانشاه تردد و به شهر و دیار خود بازگشتند تا کرمانشاه با مهمان نوازی و استقبال بسیار شایسته خود افتخار دیگری را در تاریخ این سرزمین به نام خود ثبت کند.

همتی یادآوری کرد: استان کرمانشاه در برخی از شب‌ها پذیرای بیش از ۳۵۰ هزار زائر بود که به خوبی و با درایت مسئولان استانی و فرمانداران شهرستان‌های مختلف از عهده اسکان آن‌ها در حالی که شاهد بارش‌های شدید باران نیز بودیم، برآمدند.

جانشین استاندار کرمانشاه در ستاد اربعین استان ادامه داد : به یاری خداوند و نظر لطف امام حسین (ع) مشکل خاصی برای زائران ایجاد نشد و نیرو‌های نظامی و انتظامی به بهترین شکل ممکن توانستند امنیت زائران را تامین کنند.

وی یادآوری کرد : از طرف استان کرمانشاه علاوه بر موکب‌هایی که در داخل استان زده شده بود، ۱۵ موکب در کشور عراق و شهر‌های نجف، کربلا و مسیر بین این ۲ استان برپا شده بود و خدمات مختلفی نظیر تغذیه، اسکان، پزشکی و ... به زوار ارائه می‌داد.

همتی با بیان اینکه امسال تلاش‌های بسیاری برای بازشدن مرز خسروی برای اعزام زوار انجام شد، افزود : متاسفانه این تلاش‌ها در نهایت به ثمر ننشست و زائران نتوانستند از این مرز به سمت کربلا حرکت کنند.

وی گفت : برای بازگشایی مرز خسروی مسئولان رده بالای کشور نظیر معاون اول رئیس جمهور، وزیر کشور، سردار سلیمانی فرمانده سپاه قدس و ... تلاش کردند، اما به خاطر شرایط خاص عراق این امر میسر نشد.

 

 

انتهای پیام/د

استان کرمانشاه در برخی از شب‌ها پذیرای بیش از ۳۵۰ هزار زائر بود

 

برچسب ها: اخبارفرهنگی ، زائر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.