سرپرست معاونت سیاسی امنیتی استانداری کرمان گفت: آفت مگس مدیترانه‌ای را تهدید بیوتروریسمی وامنیتی از سوی دشمنان می‌دانیم که از خارج وارد کشور شده و قدرت تخریب بالایی دارد و چند شهرستان‌ را در کرمان درگیر کرده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ،حمید ملانوری سرپرست معاونت سیاسی امنیتی استانداری کرمان گفت: اقدامات خیلی خوبی در مقابله با آفت کرم خراط انجام شده و نشان می‌دهد که نوع همکاری، تعامل و جدیت توانسته کانون بحرانی آفت را مدیریت کند.

وی افزود: فضای امروز در حوزه مسائل سیاسی و امنیتی و شرایط بین المللی و منطقه و تاثیرات این فضا در کشور ما، در واقع یک دوره و نوع جدیدی از مدیریت را در کشور ایجاد کرده و ایجاب می‌کند متوجه این موضوع باشیم.

ملانوری تصریح کرد: شاید نیاز است تمام برنامه‌های مدیریتی در برنامه‌های اجرایی هم جنبه مدیریت بحرانی و هم جنبه مقابله با تهدیدات دشمن در حوزه بین الملل را داشته باشد.

وی بیان کرد: به عنوان نمونه آفت مگس مدیترانه‌ای را یک تهدید بیوتروریسمی در تهدیدات امنیتی و از سوی دشمنان می‌دانیم که از خارج وارد کشور شده و قدرت تخریب بالایی دارد و خسارت زیادی وارد می‌کند و شهرستان‌هایی را در استان درگیر کرده است.

سرپرست معاونت سیاسی امنیتی استانداری کرمان گفت: این آفت خسارت سنگینی را به اقتصاد و اشتغال منطقه وارد می‌کند و یک تهدید است.

وی با تاکید بر مقابله با آفات به صورت بومی و کاملا کارشناسی افزود: در سال‌های گذشته ارتباط با مراکز علمی کمتر بوده و صنعت نیز ارتباط کمتری با مراکز علمی داشته در صورتی که باید از ظرفیت و فرصت علمی و دانشگاهی استان استفاده شود.

ملانوری با اشاره به موفقیت فعالیت‌های مقابله با آفت کرم خراط درختان گردو گفت: استمرار این طرح با استفاده از نظرات طرح جدی و مهم است و باید کار استمرار پیدا کند و در آبرسانی به مناطق مختلف نیز کار با جدیت پیگیری شود.

وی با اشاره به اهمیت همکاری مردم تصریح کرد: باید به مردم اطلاع رسانی شود و رسانه‌ها کمک کنند تا مشارکت مردم جلب شود.

محمدجواد فدایی استاندار کرمان نیز افزود: مقابله با آفات حوزه کشاورزی که موجب خسارت و از بین رفتن سرمایه‌ها می‌شود، باید با جدیت رسیدگی شود و ما وظیفه خود می‌دانیم در هماهنگی‌ها و تامین منابع همکاری کنیم.

فدایی تصریح کرد: باید به شدت مراقبت کرد تا کار‌های صورت گرفته پایدار مانده و مشکل مجددا برنگردد و آموزش کشاورزان مسئله مهمی است که باید توسعه یابد.

وی درباره تامین آب برخی مناطق تصریح کرد: در تامین آب حتی برای درختان تاکید داریم اگر لازم است، با تانکر آبرسانی صورت بگیرد و منابع مالی از اعتباراتی که در اختیار است، تامین شود.

استاندار کرمان گفت: از دوستانی که در راستای مقابله آفت کرم خراط تلاش کرده اند می‌خواهیم با همین قدرتی که کار آغاز شده و به نتیجه رسیده، ادامه یابد و امیدواریم در آینده نزدیک این آفت به کلی پاکسازی و دیگر آفات از بین برود و در حفظ سرمایه‌های موجود به نقطه ایده آل برسیم.

انتهای پیام/ی

جلسه ویژه رسیدگی به آفت کرم خراط و آفات کشاورزی  برگزار شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار